Przetarg ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, zarządzającego lotniskiem w Radomiu, na opracowanie dokumentacji projektowej i przebudowę oraz wydłużenie drogi startowej wygrała firma Max Bögl Polska Sp. z o.o. z Wrocławia. Firma przedstawiła najniższą ofertę i na kwotę 146,7 mln PLN brutto. W przetargu wystartowały również Budimex SA (154,9 mln PLN brutto), Strabag Sp. z o.o. (164,6 mln PLN brutto) oraz Konsorcjum Trakcja PRKII S.A., AB Kauno Tiltai i Projekt Plus Sp. z o.o. (169,1 mln PLN brutto).

Jak informuje PPL w komunikacie, oferta Max Polska Sp. z o.o. spełniła wszystkie wymagania określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jedynym przyjętym kryterium oceny ofert była cena.

Zdecydowano, że to oddalony od Warszawy o ponad 100 km Radom-Sadków ma odciążyć Lotnisko Chopina, które wkrótce osiągnie maksimum przepustowości. A pierwsze samoloty po ukończeniu przebudowy mają odlecieć z Sadkowa w sezonie letnim ( kwiecień- październik) 2021 roku.

Do dziś, nie wliczając w to wydłużenia pasu startowego PPL podpisało 5 umów z wykonawcami prac na lotnisku w Radomiu na łączną 154 620 149,62 m.in. na projektu budowlane dróg kołowania, płyt postojowych na budowę parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców oraz budowy terminala dla lotniska Radom-Sadków.

Od sezonu letniego 2021 biuro podróży Itaka ma oferować połączenia czarterowe z radomskiego lotniska. 6 maja 2019 został w tej sprawie podpisany list intencyjny między Itaką a PPL. Z kolei TUI wybrał port w Modlinie, skąd latają pasażerowie których wozi należący do Grupy Ryanaira czarterowy Buzz, kiedyś Ryanair Sun.