Mechanik pracował podczas nocnej zmiany przed porannym lotem nad innymi czujnikami i wyposażeniem, a nie nad wskaźnikiem kąta natarcia (AOA) - stwierdzono w raporcie Indonezyjskiego Komitetu Bezpieczeństwa Transportu.
Raport nie podaje przyczyny katastrofy, ale zawiera najbardziej szczegółowe dotychczas spojrzenie na chaotyczne minuty tuż przed rozbiciem się samolotu i na podejmowane działania mające usunąć niesprawności w samolocie, do jakich doszło podczas poprzedniej nocy.
Nurcahyo Utomo z urzędu bezpieczeństwa transportu KNKT stwierdził też, że za wcześnie jeszcze na mówienie, iż problemy z systemem MCAS przyczyniły się do katastrofy. - Nie wiemy jeszcze tego na tak ani na nie - odpowiedział na briefingu na jedno z pytań.
Przed publikacją wstępnego raportu KNKT zalecił jednak linii Lion Air poprawienie kultury w zakresie bezpieczeństwa. Przewoźnik powinien zapewnić, by pilot mógł podejmować właściwe decyzje dla kontynuowania lotu - stwierdzono
Piloci samolotu lot JT610, który spadł do morza 11 minut po starcie z Djakarty wyraźnie nie rozumieli, co się dzieje, bo radiem pytali kontrolerów lotu o wysokość i prędkość. Mówili o nie sprecyzowanym „problemie z kontrolą lotu”’ — wynika z raportu.