Udało się zaktywizować ponad milion Polaków

Zmienia się rola świadczeń pozapłacowych, dla rosnącej grupy pracodawców karty sportowe stają się długoterminową inwestycją w zdrowie pracowników.

Publikacja: 18.12.2019 19:00

Rośnie również świadomość zatrudnionych w polskich firmach – już 28 proc. z nich traktuje sport jako ważny element profilaktyki zdrowotnej. Najniższe w historii bezrobocie, wchodzące na rynek pracy nowe pokolenia pracowników oraz dobra koniunktura sprawiły, że pracodawcy ze zwiększonym zainteresowaniem przyglądają się wszelkim pozapłacowym formom motywowania pracowników. Tylko w 2018 roku wartość rynku świadczeń pozapłacowych wzrosła o blisko 8 proc., do ok. 12 mld zł. W tym czasie co trzecia firma podniosła budżet na dodatki motywacyjne, a średnia kwota przeznaczana na pracownika wyniosła 1995 zł, czyli 80 zł więcej niż w roku 2017.

Oferta benefitów pozapłacowych w naszym kraju, ograniczona kilka lat temu do paczek na święta i wczasów pod gruszą, stale się rozszerza. Zmienia się również samo podejście do roli świadczeń pozapłacowych jako czysto fizycznych lub usługowych nagród dodatkowych. Przykładem karty sportowe, takie jak MultiSport, które od wprowadzenia na rynek w 2004 roku zaktywizowały ponad milion Polaków. W oczach pracodawców stają się one wieloletnią inwestycją w zdrowie w pracownika.

– Jak wynika z raportu MultiSport Index 2019, w porównaniu z poprzednim rokiem poziom aktywności fizycznej Polaków wzrósł o 2 proc., do 64 proc. W naszym kraju blisko 21 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat podejmuje aktywność fizyczną, a co piąty aktywny Polak odwiedza obiekty sportowe, takie jak siłownie czy pływalnie. W grupie tej są także pracownicy, ponieważ – jak pokazują badania – obecnie 28 proc. z nich traktuje sport jako ważny element profilaktyki zdrowotnej. Moda na zdrowy tryb życia przekształca się obecnie w świadome i długofalowe działania na rzecz zdrowia. Coraz częściej jest to również ruch inicjowany przez samych pracodawców, na przykład za pośrednictwem karty MultiSport – mówi Adam Radzki z Benefit Systems.

Z Programu MultiSport korzysta obecnie w Polsce ponad milion pracowników. Połowa z nich nie uczęszczała do obiektów sportowych przed otrzymaniem karty, aż 78 proc. deklaruje, że ćwiczy częściej właśnie dzięki karcie MultiSport.

To niezwykle ważne, zwłaszcza że aktywność fizyczna ma realny wpływ na ograniczenie absencji chorobowej. Pracownik uprawiający sport przynajmniej raz w tygodniu przez minimum cztery miesiące w ciągu czterech lat będzie w pracy o 20 dni dłużej od osoby, która unika ćwiczeń fizycznych. Jeśli weźmiemy pod uwagę koszt utraconej dziennej aktywności pracownika, który w Polsce wynosi ok. 470 zł, potencjalna oszczędność oscyluje w granicach 2350 zł w skali roku.

Benefit Systems

Spółka działa na polskim rynku od 2001 r., jest twórcą programu sportowo-rekreacyjnego MultiSport, który wspiera aktywny i zdrowy tryb życia. Karty sportowe zapewniają dostęp do 4,5 tys. obiektów sportowo-rekreacyjnych w ponad 650 miastach. Oferta jest rozwijana również w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Chorwacji i Grecji. Ważnym obszarem działań jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie: wśród dzieci, dorosłych i seniorów. www.benefitsystems.pl.

- Materiał powstał we współpracy z Benefit Systems

Rośnie również świadomość zatrudnionych w polskich firmach – już 28 proc. z nich traktuje sport jako ważny element profilaktyki zdrowotnej. Najniższe w historii bezrobocie, wchodzące na rynek pracy nowe pokolenia pracowników oraz dobra koniunktura sprawiły, że pracodawcy ze zwiększonym zainteresowaniem przyglądają się wszelkim pozapłacowym formom motywowania pracowników. Tylko w 2018 roku wartość rynku świadczeń pozapłacowych wzrosła o blisko 8 proc., do ok. 12 mld zł. W tym czasie co trzecia firma podniosła budżet na dodatki motywacyjne, a średnia kwota przeznaczana na pracownika wyniosła 1995 zł, czyli 80 zł więcej niż w roku 2017.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko