Victoria's Secret rezygnuje z corocznego show

Marka luksusowej bielizny Victoria's Secret postanowiła zrezygnować z corocznego pokazu swojej mody.

Aktualizacja: 22.11.2019 12:31 Publikacja: 22.11.2019 12:07

Victoria's Secret rezygnuje z corocznego show

Foto: AFP

Od 1995 roku Victoria's Secret organizowała pokazy swojej mody transmitowane w telewizji i przyciągające miliony widzów. Swego czasu pokazy te były dużym wydarzeniem w popkulturze i były oczekiwane przez widzów, co przyczyniało się do budowy wizerunku marki. Jednak w ostatnim czasie show organizowany przez markę przyciągał coraz mniej widzów.

Właściciel marki Victoria's Secret firma L Brands uznała, że trzeba dokonać zmian w strategii marketingowej, której ważnym elementem był dotychczas coroczny pokaz. Według przedstawicieli L Brands pokazy były „ważnym aspektem marki" oraz jej dużym osiągnięciem. Coroczne show Victoria's Secret było punktem zwrotnym w karierach wielu supermodelek – choćby Tyry Banks, Heidi Klum, Belly Hadid czy Mirandy Kerr.

- Zastanawiamy się, jak zmienić pozycjonowanie marki i jak najlepiej komunikować ją klientom – mówił, cytowany przez BBC, dyrektor finansowy L Brands Stuart Burgdoerfer.

Na decyzję o rezygnacji z pokazu miały wpływ też inne czynniki niż malejąca liczba widzów. L Brands miało problemy choćby z powodu dawnej przyjaźni założyciela firmy Lesa Wexnera z niesławnym Jeffreyem Epsteinem, który miał być odpowiedzialny za seksualne wykorzystywanie wielu nieletnich kobiet i ich stręczenie.

Inne problemy dotyczyły zarzutów o brak zróżnicowania na pokazach, po tym, jak szef marketingu Ed Rezek stwierdził, że transseksualne modelki nie powinny brać udziału w pokazach. Wywołało to duży skandal i doprowadziło do zwolnienia Rezeka.

Marka Victoria's Secret zaczęła być też obciążeniem dla firmy. Między innymi słaba sprzedaż luksusowej bielizny przyczyniła się do 252 mln dolarów strat L Brands w trzecim kwartale bieżącego roku.

Od 1995 roku Victoria's Secret organizowała pokazy swojej mody transmitowane w telewizji i przyciągające miliony widzów. Swego czasu pokazy te były dużym wydarzeniem w popkulturze i były oczekiwane przez widzów, co przyczyniało się do budowy wizerunku marki. Jednak w ostatnim czasie show organizowany przez markę przyciągał coraz mniej widzów.

Właściciel marki Victoria's Secret firma L Brands uznała, że trzeba dokonać zmian w strategii marketingowej, której ważnym elementem był dotychczas coroczny pokaz. Według przedstawicieli L Brands pokazy były „ważnym aspektem marki" oraz jej dużym osiągnięciem. Coroczne show Victoria's Secret było punktem zwrotnym w karierach wielu supermodelek – choćby Tyry Banks, Heidi Klum, Belly Hadid czy Mirandy Kerr.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu