– Na początku mieliśmy spore zamieszanie i dezorientację wśród konsumentów. Wielu z nich nie wiedziało, w jakie dni sklepy są zamknięte, a w jakie otwarte – mówi Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash. To lider rynku hurtowego oraz czołowy operator sieci franczyzowych w kraju. – Z drugiej strony część firm wyszła na rynek z agresywnymi promocjami, zwłaszcza w piątek i sobotę. Sytuacja na pewno się stabilizuje, za parę miesięcy będziemy mogli mówić o trendzie – dodaje.

Obecnie z perspektywy Grupy Eurocash efekt ustawy o handlu w niedzielę jest neutralny. Jednak zdaniem szefa Eurocashu nowe prawo na pewno spowoduje wzrost zainteresowania konsumentów zakupami internetowymi, także jeśli chodzi o segment spożywczy. Grupa stawia zatem na rozwój nowych technologii, bo to narzędzie, które pozwala sklepom działać efektywniej, na czym zyskuje przedsiębiorca. Eurocash uruchomił już platformę dla właścicieli sklepów, pracuje jednak nad kolejnymi projektami technologicznymi.

– Chcielibyśmy zaoferować klientom rozwiązanie, które pozwoli na to, by każdy sklep mógł oferować sprzedaż w internecie – dodaje Luis Amaral.

Więcej w „Parkiecie"