157,4 mln zł przychodów, 13,4 mln zł EBITDA i 6,3 mln zł zysku netto wypracowała w III kw. br. Grupa Vistuli, do której oprócz znanej marki odzieży męskiej należą Wólczanka, Deni Cler i jubilerski W.Kruk.
Dane te są dużo lepsze niż w analogicznym okresie 2016 r. i w przypadku części biur maklerskich (jak BDM) wyższe od oczekiwań analityków. Vistuli nie udało się jednak wyraźnie pobić średniej oczekiwań specjalistów ankietowanych przez PAP. Wynik netto grupy był nawet lekko niższy od przewidywań.
W ciągu 12 miesięcy zakończonych 30 września br. powierzchnia sklepów prowadzonych przez Grupę Vistuli urosła o około 10 proc. do 31,09 tys. m kw. W przyszłym roku wzrost ma być podobny: o około 9 proc. do 36 tys. m kw.. Inwestycje grupy wyniosą zaś około 20 mln zł – podał zarząd w komentarzu do sprawozdania finansowego za III kwartał br.
O trwającym już czwartym kwartale bieżącego roku zarząd pisze w większym stopniu w kategoriach finansowych. Zakłada, że grupa utrzyma w tym czasie tempo wzrostu z poprzednich 9 miesięcy „na wszystkich poziomach wyniku finansowego".
Po trzech kwartałach br. grupa ma 465,4 mln zł przychodu, 42,8 mln zł EBITDA oraz 19,5 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrosty rok do roku o odpowiednio: 13,5 proc., 17,3 proc. oraz o 21,1 proc.