LVMH szukała od lat sposobów zwiększenia obecności na rynku amerykańskim, na początku października złożyła wstępną nie zobowiązującą ofertę największej na świecie grupie jubilerskiej, rozreklamowanej filmem Blake Edwardsa „Śniadanie u Tiffany'ego" z 1961 r. z Audrey Hepburn w głównej roli — podał Reuter za jednym informatorem.
Firma Tiffany zatrudniła doradców, aby zapoznali się z ofertą Francuzów, jeszcze nie odpowiedziała na nią, nie ma też pewności, że będzie negocjować umowę — dodała druga osoba. Obie nie wiedziały, ile LVMH zaproponowała; Tiffany ma kapitalizację rynkową 11,9 mld dolarów. Francuzi rozmawiają z Amerykanami — ujawnił Bloomberg.
LVMH z Paryża, kontrolowana przez rodzinę najbogatszego Francuza Bernarda Arnault (m. in. Christian Dior, Givenchy, Guerlain, Fendi, Sephora, Louis Vuitton, koniak Hennessy, szampany Dom Perignon, Moet et Chandon, Veuve Clicquot-Ponsardin, wódka Belvedere, wino Chateau d'Yquem, zegarki TAG Heuer, Chaumet, Hublot) przewodzi od kilku lat sektorowi luksusowych wyrobów, choć nie wszystkie marki cieszą się taką samą popularnością w Chinach. Grupa o wartości giełdowej 194 mld euro osiągnęła w III kwartale wyniki lepsze od spodziewanych, mimo niepokojów w Hongkongu.
Tiffany (ponad 300 salonów na świecie, najsłynniejszy w Nowym Jorku przy Piątej Alei, między 56. i 57. ulicą) nie była tak odporna. Nowe cła w wojnie handlowej Stanów z Chinami oraz niższy VAT w Chinach spowodowały dwucyfrowy spadek sprzedaży jej wyrobów chińskim turystom w Stanach i w innych krajach poza Chinami. Hongkong był ważnym miejscem kupowania biżuterii i kosmetyków, ale trwające tam od 4 miesięcy demonstracje w obronie demokracji wpłynęły na mniejszy handel.
W sierpniu amerykańska firma podała, że wyniki kwartału były lepsze od oczekiwań analityków dzięki zmniejszeniu kosztów marketingu. Tiffany „odmłodziła" swą ofertę oferując wisiorki i kolczyki w bardziej przystępnych cenach, przewidziane dla młodszych klientek, które chętniej kupują tańsze wyroby konkurentów, duńskiej Pandory czy największej na świecie firmy wyrobów z brylantami Signet Jewellers zarejestrowanej na Bermudach z centralą w Akron (Ohio).