Firma odnotowała wzrost mimo porównania do wyjątkowo trudnego do pobicia kwartału z 2020 r., kiedy wybuch pandemii wywołał boom w zakupach online. W efekcie Allegro zwiększyło wartość sprzedanych towarów (GMV) o 10,6 proc. r/r do 10,4 mld zł.

Przychody wzrosły o 28,4 proc. do 1,3 mld zł, a przychody z działalności reklamowej o 39,5 proc. Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 7,2 proc. do 13,2 mln w II kwartale, pomimo powrotu

do działalności sklepów stacjonarnych po całkowitym lockdownie w poprzednim roku. Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego wciąż rośnie i osiągnęła wysokość 2969 zł - wzrost o 29,4 proc. rdr i o 3,1 proc. do poprzedniego kwartału.

Skorygowana EBITDA wyniosła 559,9 mln w II kwartale, co oznacza wzrost o 23,8 proc. rdr. Nakłady inwestycyjne w kwartale wzrosły o 24 proc. do 7,1 proc. przychodów z II kwartału.

- Drugi kwartał był wyjątkowy ze względu na to, że punktem odniesienia dla naszych wyników jest okres gwałtownego wzrostu, który zanotowaliśmy krótko po wybuchu pandemii COVID-19 rok temu - mówi Francois Nuyts, prezes Allegro. - Na nasze bardzo dobre wyniki z tamtego czasu wpłynęły nie tylko bezprecedensowe ograniczenia w handlu, ale także nasza reakcja na te wyjątkowe wydarzenia, czyli np. zapewnienie bezpłatnego dostępu do programu Smart! wszystkim konsumentom - dodaje.