Reklama
Rozwiń
Reklama

Pierwszy supermarket wstrzymuje sprzedaż płyt DVD i CD

Jedna z największych sieci handlowych w Wielkiej Brytanii Sainsbury's poinformowała, że zdecydował się zaprzestać sprzedaży płyt CD i DVD. Według sieci usługi streamingowe są tak popularne, że sprzedaż cyfrowych nośników mocno spada.

Aktualizacja: 09.07.2021 09:54 Publikacja: 09.07.2021 09:38

Pierwszy supermarket wstrzymuje sprzedaż płyt DVD i CD

Foto: PAP/DPA

ula

Rzecznik Sainsbury's poinformował, że spadek sprzedaży płyt CD i DVD jest tak duży, iż sieć uznała, że ich sprzedaż nie jest już opłacalna. W niektórych sklepach sieci będzie jednak nadal można kupić płyty winylowe, których popularność rośnie od kilku lat. Ich sprzedaż w Wielkiej Brytanii wzrosła w zeszłym roku do 4,8 miliona funtów, przynosząc przychody w wysokości ponad 86 milionów funtów.

Płyty winylowe zrobiły się bardzo modne, a płyty CD przestały być modne - uważają eksperci. Na dodatek serwisy takie jak Spotify czy Deezer oferują więcej muzyki, bez konieczności kupowania specjalnego sprzętu do odtwarzania.

Rynek sprzedaży płyt CD w Wielkiej Brytania maleje od kilku lat, ale wciąż jest wart 115 mln funtów (dane z 2020 roku) - pisze BBC.

Za przykładem Sainsbury's nie idą jeszcze inne duże sieci handlowe na Wyspach Brytyjskich jak Tesco, Asda czy Morrisons, które nadal w ofercie mają duży wybór płyt CD i DVD.

„Nasi klienci coraz częściej korzystają z rozrywki online, więc na początku tego roku podjęliśmy decyzję o stopniowym wycofywaniu sprzedaży płyt DVD i CD, abyśmy mogli poświęcić dodatkowe miejsce na żywność i popularne produkty, takie jak odzież i artykuły gospodarstwa domowego" - poinformowała sieć Sainsbury's w specjalnym oświadczeniu.

Reklama
Reklama

Według BBC decyzja Sainsbury's to sygnał, że era płyt CD i DVD już mija.

Handel
Trump zapowiada cła na półprzewodniki z Chin. Firmy dostają 18 miesięcy luzu
Handel
Sklepy Stokrotki zmieniają właściciela. Ale w tej samej grupie
Handel
Chiny nałożą cła do 42,7 proc. na nabiał z Unii Europejskiej
Handel
W świątecznym szczycie sezonu e-commerce wygrywa nie tańszy sklep, tylko lepszy agent AI
Handel
Donald Trump porozumiał się z dziewięcioma firmami farmaceutycznymi ws. obniżek cen leków
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama