fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Gdzie Polacy odbierają e-zakupy?

Według raportu Barometr e-shopper najpopularniejszym sposobem dostawy zakupów internetowych w Europie jest przesyłka kurierska na adres domowy, którą preferuje aż 84 proc. badanych internautów.
Konsumenci coraz chętniej korzystają także z punktów nadania i odbioru (16 proc. wskazań) i automatów paczkowych (8 proc.). W Polsce te proporcje są zbliżone - dominuje dostawa do miejsca naszego zamieszkania (82 proc.), a z punktów nadawczo-odbiorczych korzysta 12 proc. konsumentów. 18 proc. polskich internautów odbiera przesyłki w miejscu pracy.
- Klienci oczekują skutecznego doręczenia już w pierwszej próbie, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dostarczenie przesyłek do miejsca, w którym przebywa odbiorca przez większą część dnia. Nie zawsze jest to dom, szczególnie w dni robocze, przez co na popularności zyskują alternatywne miejsca doręczenia takie, jak biuro, czy punkt nadania i odbioru - wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
Doręczenie do punktu nadania i odbioru jest popularne szczególnie we Francji, gdzie z tego sposobu korzysta ponad połowa nabywców. W krajach bałtyckich z kolei sporą popularnością cieszą się automaty paczkowe. Z tej formy odbioru korzysta ponad 80 proc. Estończyków.
Badania pokazują, że kupujący w sieci bardzo cenią sobie oferty z bezpłatną dostawę (89 proc.), ewentualnie przejrzyste kosztorysy usług logistycznych (91 proc.). Konsumenci oczekują również sprawnego doręczenia następnego dnia (86 proc.).
- Menedżerowie sklepów internetowych powinni wykazywać się dziś proaktywnością i skutecznie zachęcać do e-zakupów konsumentów preferujących tradycyjny kanał handlowy. Ścieżka zakupowa powinna być jak najbardziej intuicyjna, aby odbiorca docenił łatwość procesu składania zamówienia lub dyspozycji zwrotu, mimo że jest przyzwyczajony do tradycyjnych zakupów w sklepie stacjonarnym - radzi Nawłoka.
Coraz bardziej świadomi konsumenci europejscy wymagają od firm kurierskich również usług dodatkowych i większej elastyczności w doręczeniach. 83 proc. badanych oczekuje dostawy kurierskiej z możliwością zmiany terminu odbioru, a 80 proc. chce wcześniej znać godzinę dostarczenia przesyłki przez kuriera.
- W odpowiedzi na oczekiwania klientów już kilka lat temu wprowadziliśmy na rynek usługę Predict, dzięki której odbiorca otrzymuje kontakt do kuriera wraz z interaktywną informacją o planowanej porze doręczenia przesyłki. Innym ważnym udogodnieniem jest uruchomienie przez DPD narzędzia ułatwiającego zwrot przesyłki, dzięki któremu cała procedura dla odbiorcy odbywa się za pomocą kilku kliknięć myszką - dodaje prezes DPD.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA