fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Tęczowa torba znów w Ikei. Dochód pójdzie na fundację

materiały prasowe
W Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii Ikea znów rozpoczęła sprzedaż tęczowej torby w limitowanej edycji.

17 maja przypada Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii i jest to dobry moment na wprowadzenie do sprzedaży limitowanej wersji popularnej torby FRAKTA. STORSTOMMA, bo tak nazywa się limitowana edycja, jest tęczowa, a dochód z jej sprzedaży trafi do Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

W komunikacie prasowym z okazji wprowadzenia kolejnej edycji tęczowej torby, Ikea podkreśla, że wspieranie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii różnorodności firmy. Koncern podkreśla, chce się rozwijać poprzez „prawdziwie włączającą kulturę pracy", w której każdy „może czuć się sobą".

- Torba STORSTOMMA to produkt Ikea, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę prowadzi od lat bezpłatną, całodobową linię pomocową dostępną pod numerem 116 111. Co 2 minuty odbierany jest pod tym numerem telefon od dziecka lub nastolatka, które potrzebuje pomocy. Łącznie w ciągu roku odbieranych jest około 60 tys. połączeń i 13 tys. wiadomości online. Fundacja udziela pomocy jako telefon zaufania, wszystkim dzieciom i nastolatkom, nie tylko osobom LGBT+. Przedstawiciele Fundacji podkreślają, że zależy im na „inkluzywnej postawie" i chcą być „ponad podziałami".

Sam telefon zaufania może działać głownie dzięki wsparciu sponsorów i darczyńców. Przewidywany dochód ze sprzedaży tęczowej torby może umożliwić odebranie dodatkowych 10 tys. połączeń od potrzebujących pomocy dzieci i nastolatków.

Tegoroczna limitowana edycja torby w barwach tęczy, jest kontynuacją zeszłorocznej współpracy. W 2020 dochód ze sprzedaży toreb pozwolił na odebranie ponad 1300 telefonów od potrzebujących wsparcia. Ikea wspiera Fundację także w innych projektach.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA