Gdy pod koniec marca do wybranych sklepów Biedronki trafiły homary, branżowi analitycy zastanawiali się, czy to nie za dużo dla klienta, który zwraca uwagę głównie na ceny. Z badania TNS wynika, że ogółem głównym kryterium wyboru jest szerokość oferty, ale w dyskontach jest to cena.
Biedronka nie podaje danych dotyczących sprzedaży konkretnych produktów, ale na rynek poszedł po raz kolejny jasny sygnał – nie jesteśmy już tanim sklepem z kiepską ofertą. Nie tylko mamy to samo co inne sieci, ale nawet potrafimy je przeskoczyć ofertą z najwyższej półki.
Sieci dyskontowe – zazwyczaj pod markami własnymi – oferują teraz produkty, jakie jeszcze kilka lat temu nie mogłyby trafić na ich półki z powodu zbyt wysokich cen. Widać to choćby po sieci Kaufland, która od sezonu świątecznego 2015 r. oferuje ekskluzywne produkty spożywcze pod marką Exquisit.
– To około 70 artykułów z kategorii premium, a wśród nich można znaleźć przystawki, wędliny i sery, specjały mięsne, desery i słodycze, przekąski. Produkty Exquisit spotykają się z zainteresowaniem klientów, dlatego dostępne są w stałej ofercie marketów Kaufland – podaje biuro prasowe sieci.
Dyskonty, ale też hiper- lub supermarkety, wprowadzając coraz więcej produktów z półki premium z powodzeniem wypełniły niszę na rynku powstałą po zniknięciu sieci Alma. Szczególnie widać to w sezonie przedświątecznym.