Europejski wyścig odzieżowych platform

Modivo, platforma z markami odzieżowymi z grupy CCC, zadebiutowała na Ukrainie. Działające tam już Answear.com przymierzy się do dwóch nowych rynków, ale w drugim półroczu.

Publikacja: 17.02.2021 21:00

Krzysztof Bajołek, prezes i założyciel Answear.com

Krzysztof Bajołek, prezes i założyciel Answear.com

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Niecałe 408 mln zł przychodu, o 31 proc. więcej niż w 2019 roku, zanotowała według wstępnych szacunków zarządu odzieżowa platforma e-commerce Answear.com, założona i kierowana przez Krzysztofa Bajołka. Jakie były inne pozycje jej rachunku wyników w minionym roku, Bajołek na razie nie zdradza. W rozmowie z „Rz" przyznaje natomiast, że mógł to być lepszy rok dla firmy. – Był to rok dobry, pewnie mógł być lepszy, gdybyśmy się do niego lepiej przygotowali, ale musieliśmy radzić sobie ze środkami, które mieliśmy do dyspozycji – mówi.

Chodzi o to, że Answear.com zabrakło pieniędzy, by uzupełnić ofertę o nowe marki w gorącym okresie pandemicznym. Teraz to się zmieniło. W ofercie platformy pojawiło się wiele nowych, nieobecnych tu do tej pory marek, takich jak Hugo czy Hugo Boss.

Pomogła giełda. 8 stycznia tego roku spółka zadebiutowała na warszawskim parkiecie, a nieco wcześniej do jej kasy wpłynęło 45 mln zł. Wprawdzie to o 20 mln zł mniej, niż liczyła, ale zdaniem Bajołka wystarczy na realizację tegorocznych planów.

– Nasze dwa główne cele na ten rok to poszerzenie oferty produktowej i umocnienie świadomości obecności marki na tych rynkach, na których jesteśmy już obecnie: w Europie Środkowo-Wschodniej. Są one dla nas najważniejsze i oceniamy, że takie podejście będzie najbardziej efektywne dla biznesu. Myślę, że w drugim półroczu wejdziemy na jeden, a może dwa nowe rynki – zapowiada Bajołek.

O które kraje chodzi – nie zdradza. Nie ukrywa też, że w drugiej połowie roku Answear.com sięgnie po większe finansowanie bankowe, aby uzupełnić kasę o pieniądze, których nie udało się zebrać od giełdowych inwestorów.

Answear.com działa obecnie w Polsce i sześciu innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym na Ukrainie. Na tym ostatnim rynku zadebiutowało właśnie Modivo, odzieżowa platforma należąca do spółki eObuwie z grupy CCC. Zarówno Answear.com, jak i Modivo to platformy multibrandowe. Część marek występuje i tu, i tu. Zdaniem Bajołka Europa pomieści oba projekty.

Niecałe 408 mln zł przychodu, o 31 proc. więcej niż w 2019 roku, zanotowała według wstępnych szacunków zarządu odzieżowa platforma e-commerce Answear.com, założona i kierowana przez Krzysztofa Bajołka. Jakie były inne pozycje jej rachunku wyników w minionym roku, Bajołek na razie nie zdradza. W rozmowie z „Rz" przyznaje natomiast, że mógł to być lepszy rok dla firmy. – Był to rok dobry, pewnie mógł być lepszy, gdybyśmy się do niego lepiej przygotowali, ale musieliśmy radzić sobie ze środkami, które mieliśmy do dyspozycji – mówi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł