We wtorek 7 lutego 2017 r. brytyjska sieć handlowa zaprezentuje swoją nową usługę Scan&Shop w hipermarkecie Tesco przy ul. Kapelanka w Krakowie. Będzie to pierwszy sklep w Polsce, w którym technologia ta będzie dostępna.

Usługa Scan&Shop pozwala na znaczące oszczędzenie czasu, ominięcie kolejek przy kasie oraz bieżącą kontrolę wydatków podczas zakupów. Jak to działa? Wystarczy zabrać ze sobą przenośny skaner znajdujący się przy wejściu do sklepu i za jego pomogą skanować na bieżąco wszystkie towary, które wkładamy do koszyka lub wózka. Możemy użyć w tym celu również aplikacji mobilnej Scan&Shop zainstalowanej na smartfonie. Produkty, których cena podana jest za kilogram, należy najpierw zważyć, a następnie zeskanować kod z wagi. Potem wystarczy udać się do kasy samoobsługowej i zapłacić kwotę widniejącą na skanerze – nie trzeba przy tym wyjmować już towarów z koszyka.

Pierwszym krajem, w którym Tesco testowało swoją nową usługę, były Węgry. Następnie projekt został poszerzony na inne kraje Europy Środkowej – Czechy i Polskę. Funkcja Scan&Shop dostępna jest w 330 sklepach w Wielkiej Brytanii. To około 9 proc. wszystkich placówek Tesco w tym państwie. Wprowadzenie podobnego rozwiązania już dwa lata temu zapowiadała również polska sieć Piotr i Paweł.

To jedna z wielu nowości, jakie wprowadziło ostatnio Tesco w swoich sklepach. - W Tesco jesteśmy liderem innowacyjności na rynku sprzedaży detalicznej, a w ostatnich latach wprowadziliśmy wiele nowości, które cieszą się popularnością wśród naszych klientów, np. unikalny program lojalnościowy Clubcard, pierwsze kasy samoobsługowe i sklepy otwarte całą dobę, e-zakupy, marki własne: odzieżowa F&F, Finest i Free From, a także Wi-Fi we wszystkich naszych sklepach. Chcemy ułatwić i uprościć zakupy naszym klientom, by dbać o nich każdego dnia coraz lepiej – informuje sieć Tesco, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl.