Wyniki I półrocza br. pokazały, że głównym beneficjentem szybko zmieniającego się otoczenia (wzrost znaczenia e-commerce, pracy zdalnej i rozrywki domowej) jest szeroko rozumiana branża IT. Można w tym gronie znaleźć nie tylko twórców i dystrybutorów gier, producentów oprogramowania, twórców aplikacji, ale też dystrybutorów sprzętu komputerowego.

Nie można też zapomnieć o spółkach związanych z szeroko pojętą branżą medyczną. Biorąc pod uwagę rosnący popyt na środki ochronne, największym wygranym pandemii wydaje się być Mercator Medical. Producent rękawic medycznych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku może się pochwalić skokową poprawą wyników finansowych, mając za sobą najlepszy kwartał w historii.

Kryzys jak na razie dość łagodnie obszedł się z branżą budowlaną, na czym korzystał Budimex. Kontrakty były realizowane bez większych zakłóceń. Wzrost aktywności zakupowej konsumentów sprawił, że utrzymywał się wysoki popyt na produkty do wykańczania wnętrz, co znalazło odzwierciedlenie w rosnącej sprzedaży takich spółek jak Decora, Ferro czy Śnieżka.