Reklama
Rozwiń
Reklama

Dzień oddechu WIG20

W środę WIG20 odrobił część strat z poprzedniego dnia przy nieco wyższych obrotach. Udało się w ten sposób przerwać negatywną passę.

Aktualizacja: 31.07.2019 18:56 Publikacja: 31.07.2019 18:44

Dzień oddechu WIG20

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Wobec środowej sesji inwestorzy raczej nie mieli zbyt dużych oczekiwań w związku z posiedzeniem Fedu, które miało się odbyć tego dnia. I jak można było przewidzieć, zmienność przez większość dnia była mocno ograniczona. WIG20 rozpoczął sesję od zwyżki o około 0,2 proc., a w kolejnych godzinach utrzymywał tę pozycję. Był to jednocześnie poziom otwarcia sesji z poprzedniego dnia. Udało się go przełamać dopiero po południu, jednak łączny dorobek byków w przypadku WIG20 to zaledwie 13,5 pkt, co oznaczało zwyżkę o 0,59 proc. Ostatecznie więc indeks blue chips zakończył dzień powyżej poziomu otwarcia z poprzedniego dnia, a na chwilę zbliżył się nawet do zamknięcia z poniedziałku. Obroty były nieco wyższe niż w ostatnich dniach, bowiem w przypadku dużych spółek przekroczyły 860 mln zł. Wyniki sesji były dość nietypowe – najlepszą i najsłabszą spółką były banki. PKO BP zakończył dzień zwyżką o 2,35 proc., jednak akcje mBanku straciły 3,48 proc. Podobnie rozjechały się notowania firm energetycznych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Giełda
Banki wsparły odbicie indeksów w Warszawie
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama