fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Giełda

Pieniądze z giełdy Maxcom wyda na ekspansję w Unii

Bloomberg
Druga połowa roku będzie obfitowała w kilka ciekawych debiutów na warszawskim parkiecie.

Nie licząc przenosin z alternatywnego rynku NewConnect, w tym roku na warszawskim parkiecie zadebiutowały jedynie dwie spółki: Dino Polska i Griffin Premium RE. Drugie półrocze powinno przynieść ożywienie. W najbliższych miesiącach należy się spodziewać debiutu operatora sieci telekomunikacyjnej Play. Jeszcze w tym miesiącu na giełdę chce wejść Maxcom, producent i dystrybutor telefonów komórkowych.

Oferta publiczna Maxcom obejmuje do 660 tys. akcji nowej emisji oraz do 204 tys. akcji istniejących sprzedawanych przez członków zarządu. Cena maksymalna walorów w zapisach została ustalona na 72 zł. Przy tej cenie kapitalizacja spółki wyniosłaby 194,4 mln zł. Łączna wartość oferty szacowana jest na ok. 62 mln zł. Przy założeniu objęcia przez nowych akcjonariuszy wszystkich oferowanych akcji, ich udział w kapitale zakładowym wyniesie 32 proc.

Spółka działa na ponad 20 rynkach, a jej udział w polskim rynku klasycznych telefonów komórkowych wyniósł w I kwartale 2017 r. 40–45 proc. Głównymi odbiorcami zarówno w Polsce, jak i za granicą, są czołowi operatorzy telekomunikacyjni, m.in. Orange, Play, T-Mobile, Plus oraz sieci handlowe i dystrybutorzy.

– Działamy na rynku, na którym praktycznie nie ma ograniczeń w zakresie globalnego rozwoju. Stworzyliśmy niezawodne urządzenia i zdobyliśmy pozycję lidera w naszym segmencie – mówi Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcom. – Zamierzamy wykorzystać dotychczasowe doświadczenia i rozszerzyć działalność na kolejne kraje oraz wprowadzać następne innowacyjne urządzenia, takie jak smartfony dla seniorów. Pieniądze od inwestorów pomogą nam wykorzystać pojawiającą się szansę ekspansji.

Maxcom oczekuje, że z emisji uda się pozyskać 45 mln zł netto. 23 mln zł ma zostać przeznaczone na wprowadzenie i rozwój nowych modeli klasycznych telefonów komórkowych oraz smartfonów i pozyskanie dzięki nim nowych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. Obecnie w portfolio spółki jest 38 modeli telefonów, z czego pięć to smartfony. – Będziemy rozwijali zarówno telefony klasyczne, w których upatrujemy dużych możliwości rozwoju, jak i smartfony – mówi Andrzej Wilusz, wiceprezes spółki.

5 mln zł ma zostać przeznaczone na wprowadzenie na rynek innowacyjnego smartfona dla seniorów z oprogramowaniem autorskim „Przyjazny Ekran" oraz opaską na rękę z systemem SOS, który uzupełni lukę rynkową między klasycznymi telefonami komórkowymi a smartfonami.

Z kolei 15 mln zł ma trafić na sfinansowanie ekspansji na rynki zagraniczne oraz przejęć zagranicznych dystrybutorów. Zarząd nie wyklucza, że do pierwszych akwizycji dojdzie już w tym roku. 2 mln zł ma być zainwestowane w rozwój akcesoriów dedykowanych do telefonów Maxcom.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA