Reklama

Mniej szans by zostać maklerem i doradcą?

Zaskakujący ruch ze strony Ministerstwa Finansów. Resort chce zmniejszyć liczbę egzaminów na maklera i doradcę inwestycyjnego – wynika z projektu rozporządzenia, które znalazło się na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Aktualizacja: 30.04.2021 10:35 Publikacja: 30.04.2021 09:59

Mniej szans by zostać maklerem i doradcą?

Foto: Adobe Stock

MF chce, aby egzamin na maklera był przeprowadzany raz roku, w marcu. Normalnie odbywał się on dwa razy w roku: w marcu i październiku. „Relatywnie niewielka liczba osób podchodzących w szczególności do sprawdzianu umiejętności dla maklerów papierów wartościowych powoduje, że wprowadzenie takiego rozwiązania wpłynie na obniżenie kosztów przeprowadzania sprawdzianu umiejętności" – czytamy w uzasadnieniu.

Liczba egzaminów na doradcę inwestycyjnego, włącznie ze sprawdzianem umiejętności, ma być ograniczona z siedmiu do czterech. Argumentacja jest taka sama. „Ograniczenie to podyktowane jest relatywnie niewielką liczbą zdających w ramach poszczególnych etapów egzaminu, kosztami ponoszonymi w związku z egzaminami, które w dużej mierze kształtują się niezależnie od liczby zdających oraz znaczącym obciążeniem pracą członków komisji egzaminacyjnych w związku z obecną liczbą egzaminów, bowiem co do zasady każdy z egzaminów tworzy konieczność opracowania pytań, w tym nawet kilkudziesięciu, na I etap egzaminu, sprawdzenia prac o charakterze opisowym w II i III etapie, a zwykle także rozpatrzenia odwołań oraz przygotowania odpowiedzi na odwołania" – brzmi stanowisko MF.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Dolar na łopatkach, złoty na tym korzysta
Giełda
Polskie akcje wróciły do łask
Giełda
Gaza znika, giełda w Izraelu kwitnie
Giełda
Rosyjskie drony nad Polską. Tak zareagowała giełda, złoty i obligacje
Giełda
Małe spółki wracają do gry. Jakie mają atuty?
Reklama
Reklama