Obowiązek wdrożenia PPK w przedsiębiorstwach zatrudniających co najmniej 250 osób wszedł w życie 1 lipca, a teraz to wyzwanie stoi przed mniejszymi firmami. Dlatego redakcje „Rzeczpospolitej" i „Parkietu" zorganizowały serię spotkań edukacyjnych, podczas których eksperci wyjaśniają, jak sprawnie wprowadzić nowy program w firmach.
Podczas debaty eksperckiej na pierwszej z konferencji zorganizowanej w Katowicach, wielokrotnie podkreślano, że PPK są programem nowym dla każdego działu kadr i płac.
– Na rynku są różne systemy oszczędzania, które dają mniej lub więcej korzyści. Jednak korzysta z nich mało osób, ponieważ mało osób o nich wie. Zaletą PPK jest jego powszechność. Większość pracowników będzie zapisywana do programu automatycznie, chyba że świadomie z niego zrezygnują. Pracownicy nie muszą zajmować się formalnościami – podkreślił Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.
– Wprowadzanie PPK to zagadnienia absolutnie nowe, dlatego należy czytać i dowiadywać się na ten temat jak najwięcej. Warto korzystać z portalu mojeppk.pl, gdzie jest dużo przydatnej wiedzy – mówiła Ewa Jakubczyk-Cały, partner zarządzający w PKF Consult.
Po pierwsze: nie zwlekać
Podkreślała również, że dla sprawnego wprowadzenia nowego programu w firmie ważny jest czas. – Im później firmy zaczną przygotowania i uruchomią procedury, tym mniej czasu zostanie na wszelkie działania – zauważyła Jakubczyk-Cały.