Reklama

Polacy jednak chcą złapać się za kieszenie

O ile wydatki na żywność powinny nadal rosnąć, o tyle na produkty trwałe zmaleją. Dotyczy to zwłaszcza mebli, elektroniki czy alkoholu.

Aktualizacja: 30.07.2020 21:11 Publikacja: 30.07.2020 21:00

Polacy jednak chcą złapać się za kieszenie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Konsumpcja to jeden z głównych składników polskiego PKB, branża handlowa odpowiada za niemal 20 proc. Wszelkie zawirowania na tym polu szybko wpłyną na wszystkich, a wygląda na to, że Polacy nie do końca otrząsnęli się ze spadku nastrojów w efekcie pandemii.

Z najnowszych badań Deloitte wynika, że w wielu grupach produktowych przewaga zwolenników oszczędzania nad tymi, którzy chcą wydawać więcej, jest wyraźna – największa, bo aż 33-proc., jest w przypadku mebli. W wielu innych sektorach również widać więcej chętnych do redukowania wydatków. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Europejski Bank Centralny zmienia zdanie. Rosyjskie aktywa dla Ukrainy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse
Finanse NFZ. Cerowanie w zdrowiu nie przystoi
Finanse
140 mld euro dla Ukrainy. Rosyjskie pieniądze nie poleżą spokojnie
Finanse
Zbliża się decyzja o upadłości Cinkciarza. Spółka chciała mieć proces w USA
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse
Złoto już po 4000 dolarów za uncję
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama