Trwa nabór do Doc Lab Poland 2016

Profesjonalni twórcy form dokumentalnych mogą skonsultować swoje filmy z doświadczonymi twórcami lub przedstawić potencjalnym sponsorom czy producentom. Wystarczy wziąć udział w programie Doc Lab Poland.

Aktualizacja: 15.02.2016 11:54 Publikacja: 15.02.2016 06:00

Foto: materiały prasowe

Składają się na niego warsztaty, dyskusje grupowe i indywidualne spotkania, które mają pomóc twórcom na różnym etapie realizacji ich projektów. Tegoroczną edycję programu organizatorzy, czyli Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego i Krakowski Festiwal Filmowy podzielili na dwie części - Doc Lab Start skierowaną do projektów będących na etapie początkowym (development lub wstępne zdjęcia) i Doc Lab Go! - dla filmów na etapie montażu.

- Podział na dwa komponenty wydał się nam naturalny, bo odmienne są potrzeby twórców na różnych etapach produkcji: na początku poszukują koproducentów i finansowania, a później możliwości dystrybucji. Dlatego jednych ekspertów zapraszamy na prezentacje projektów w fazie rozwoju, a innych, by zobaczyli filmy bliskie ukończenia - mówi "Rzeczpospolitej" Adam Ślesicki, jeden z dyrektorów Doc Lab Poland. - Zgłoszeń na pierwszy komponent pewnie będzie więcej, ponieważ nie wszystkie projekty dokumentalne docierają do fazy montażu, części nie udaje się pozyskać funduszy i nie trafia do realizacji. Chcielibyśmy pomóc zaistnieć tym najciekawszym. Mamy nadzieję, że uda się to dzięki współpracy z koproducentami z zagranicy - dodaje.

Doc Lab Poland zaplanowano tak, by w zajęciach mogli wziąć udział zarówno reżyser, jak i producent filmu. Na jakie korzyści mogą liczyć?

- Po pierwsze, skonsultują z doświadczonymi polskimi dokumentalistami swoje projekty pod kątem merytorycznym – na Doc Lab Start wspólnie zastanowią się np. nad doborem bohaterów, czy rozwojem dramaturgii, na Doc lab Go! przedyskutują rozwiązania montażowe. Po drugie, uzyskają pomoc przy tworzeniu strategii promocji i dystrybucji filmu, a projekty w początkowej fazie realizacji - również przy konstruowaniu budżetu i szukaniu źródeł dofinansowania. Po trzecie, twórcy i producenci będą mogli zaprezentować efekty swojej pracy podczas 56. Krakowskiego Festiwalu Filmowego i to zarówno na publicznych prezentacjach dla ekspertów z Polski i zagranicy, jak i na spotkaniach indywidualnych z potencjalnymi koproducentami, dystrybutorami, selekcjonerami festiwalowymi czy przedstawicielami telewizji - tłumaczy Adam Ślesicki.

O tym, że połączenie opieki merytorycznej, skutecznej strategii festiwalowej i networkingu może zdziałać wiele, świadczy to, że uczestnicy Doc Lab Poland zostają dostrzeżeni w filmowej branży. W 2015 roku jedyne polskie projekty na międzynarodowych festiwalach takich jak Coproduction Meetings DOK Leipzig oraz Lisbon Docs to właśnie te, które wzięły wcześniej udział w Doc Lab Poland. - Być może kluczem do sukcesu było to, że twórcy spotkali się z właściwymi ludźmi - selekcjonerami festiwali czy targów. Kładziemy nacisk na indywidualne spotkania, które procentują - mówi Adam Ślesicki.

Nabór do Doc Lab Poland trwa do 26 lutego. Organizatorzy czekają na twórców dokumentów o tematyce społecznej, ale także historycznych, biograficznych, muzycznych, sportowych. Szanse mają produkcje pełnometrażowe lub godzinne (52 min.).

Zainteresowani udziałem w Doc Lab Poland mogą dowiedzieć się więcej o programie podczas konsultacji z organizatorami. 18 lutego dyrektorzy Doc Lab Poland Katarzyna i Adam Ślesiccy odpowiedzią na pytania twórców. W godz. 13.00-16.00 będą dyżurować w siedzibie Mazowieckiego Funduszu Filmowego (Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12, pok. 9).

Do dyspozycji jest też konsultacyjny numer telefoniczny - 515 133 316.

A więcej informacji o tym, jak zgłosić się do Doc Lab Poland oraz regulamin programu można znaleźć na stronie internetowej: www.doclab.pl

Składają się na niego warsztaty, dyskusje grupowe i indywidualne spotkania, które mają pomóc twórcom na różnym etapie realizacji ich projektów. Tegoroczną edycję programu organizatorzy, czyli Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego i Krakowski Festiwal Filmowy podzielili na dwie części - Doc Lab Start skierowaną do projektów będących na etapie początkowym (development lub wstępne zdjęcia) i Doc Lab Go! - dla filmów na etapie montażu.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Film
Rekomendacje filmowe na weekend: Kino oparte na faktach
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Film
„Back To Black” wybiela mrok życia Amy Winehouse
Film
Rosja prześladuje jak za Stalina, a Moskwa płonie w „Mistrzu i Małgorzacie”
Film
17. Mastercard OFF CAMERA: Nominacje – Najlepsza Aktorka, Aktor i Mastercard Rising Star
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Film
Zbrojmistrzyni w filmie "Rust" skazana na 18 miesięcy więzienia