Reklama
Rozwiń
Reklama

USA "straciły dziewięć Wielkich Kanionów w 16 lat"

USA straciły niemal milion kilometrów kwadratowych obszarów naturalnych, nie objętych działaniami człowieka w ciągu ostatnich 16 lat - wynika z niezależnego raportu opublikowanego przez Centrum na Rzecz Amerykańskiego Postępu, amerykańskiego think tanku.

Aktualizacja: 06.08.2019 11:52 Publikacja: 06.08.2019 10:08

USA "straciły dziewięć Wielkich Kanionów w 16 lat"

Foto: AFP

arb

Jak czytamy w raporcie powierzchnia środowiska naturalnego w USA zmniejszyła się w ciągu 16 lat o tyle, ile wynosiłaby powierzchnia dziewięciu Wielkich Kanionów, w związku z rozwojem rolnictwa, energetyki, budownictwa mieszkaniowego i innych działań związanych z aktywnością człowieka, przez co kraj jest bardziej podatny na skutki zmian klimatycznych.

Autorzy raportu piszą, że USA powinny ustanowić sobie cel, by do 2030 roku 30 proc. terytorium USA i wód terytorialnych tego kraju zostało uznanych za obszar objęty ochroną. Obecnie obszary chronione stanowią 12 proc. lądowej powierzchni USA i 26 proc. amerykańskich wód terytorialnych.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nauka
Co łączy golden retrievera i człowieka? Zaskakujące wyniki najnowszych badań
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Nauka
Genetyczne podłoże ADHD? Naukowcy przyjrzeli się trzem mutacjom. Wyniki badania
Materiał Partnera
AI wchodzi na uczelnie
Materiał Partnera
Ekrany i okna przyszłości. Naukowcy z UW badają ferroelektryczne nematyki
Nauka
Etiopia. Pierwsza erupcja wulkanu od 12 tysięcy lat
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama