– Zatrudniamy w Polsce 25 tys. osób. Oferujemy pracownikom McDonald's elastyczne godziny zatrudnienia, przyjazną atmosferę, możliwość pracy w różnorodnym, otwartym środowisku i możliwości rozwoju. W naszych restauracjach każdy może być sobą, ramię w ramię pracują ludzie młodzi z osobami 50+ – stwierdziła Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's Polska.
Jej zdaniem firma proponuje wiele możliwości rozwoju. Można szybko awansować, jest dużo młodych menedżerów, najmłodszy kierownik restauracji ma 22 lata. McDonald's umożliwia nabywanie kompetencji pożądanych na rynku pracy, chodzi przede wszystkim o tzw. kompetencje miękkie.
Pod rękę z nauką
– Badanie z Uniwersytetem SWPS pokazało, że 8 mln zł inwestowane rocznie w szkolenia przynosi efekty. Studenci pracujący w McDonald's mają znaczące przewagi kompetencyjne na tle innych osób zatrudnionych w gastronomii, m.in. w zarządzaniu zespołem, pokojowym rozwiązywaniu konfliktów, są otwarci na nowe zadania. Według badania SWPS są to kompetencje najbardziej poszukiwane przez pracodawców, niezależnie od branży – ocenia dyr. Borys-Karwacka.
– Jako grupa zatrudniamy w Polsce ponad 4 tys. osób i jak wiele firm mamy swoje wyzwania na rynku pracy. Brakuje pracowników produkcji nawet w tradycyjnych zawodach. Dziś łatwiej pozyskać osobę, która nie posiada wystarczających kwalifikacji, ale ma właściwe podejście do pracy i chęć uczenia się niż gotowego do podjęcia pracy specjalistę – uważa Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska.
Jego zdaniem metody rekrutacji się zmieniają, bo firmy doradztwa personalnego nie są już w stanie zaspokoić potrzeb i dużo więcej niż kiedyś spraw kadrowych firma VELUX załatwia sama. – Kiedyś sprawdzały się targi pracy na uczelniach, dziś to już za mało. Trzeba robić wspólne projekty z uczelniami, w niektórych sam biorę udział – mówił prezes Siwiński.