Farage był jedną z twarzy kampanii na rzecz brexitu w czasie kampanii przed referendum z czerwca 2016 roku, w którym Brytyjczycy zdecydowali się opuścić UE. Po wygranym przez zwolenników brexitu referendum Farage zdecydował się jednak odejść ze stanowiska lidera UKIP przekonując, że jego misja została zakończona.
Teraz wizerunek Farage'a pojawił się na prezerwatywach sprzedawanych przez 20-letniego Sebastiana Cheeka, studenta, który zaprojektował opakowania i sprzedawał swój produkt w cenie 1 funta za sztukę lub 2 funtów za cztery sztuki, w ramach zbierania środków finansowych dla partyjnej młodzieżówki. Cheek przygotował 200 prezerwatyw na sprzedaż i do połowy pierwszego dnia konwencji sprzedał połowę z nich.
"Twardy brexit", który na opakowaniu prezerwatyw jest nawiązaniem do męskiego wzwodu, to termin określający opuszczenie UE przez Wielką Brytanię w sytuacji, gdy Londyn nie podpisze porozumienia z Brukselą ws. warunków wyjścia z UE. W takim wypadku dojdzie w praktyce do niemal całkowitego zerwania relacji łączących dotychczas Wielką Brytanię i Unię Europejską.
W czasie konwencji w Birmingham sprzedawano też majtki z napisem "kocham UKIP".