Reklama

Branża targów wciąż na dnie

Miesięczne straty polskiego rynku targowego sięgają 150 mln zł. Tegoroczne przychody firm organizujących imprezy targowe spadną rok do roku o 70–80 proc. Możliwa jest fala bankructw.

Aktualizacja: 22.07.2020 06:42 Publikacja: 21.07.2020 21:00

Targi Kielce, które w 2019 r. odnotowały przeszło 6 mln zł zysku, liczą, że miasto zrezygnuje z dywi

Targi Kielce, które w 2019 r. odnotowały przeszło 6 mln zł zysku, liczą, że miasto zrezygnuje z dywidendy

Foto: Rzeczpospolita, Roman Bosacki

Mimo odmrożenia gospodarki branża organizacji targów wciąż nie wznowiła działalności. Rynek o wartości blisko 3 mld zł okazuje się mocno dotknięty przez epidemię.

– Przez cały okres funkcjonowania zakazu imprez nie mieliśmy żadnych przychodów. Do tego dochodzi kolejne cztery–pięć miesięcy bez wpływów, bo trzeba wszystko od nowa zorganizować: pozyskać pieniądze od wystawców i sponsorów, ponownie przygotować cały program konferencyjny z uzgodnieniem tematów, zorganizować proces sprzedaży i marketingu – wylicza Sławomir Majman, wiceprezes Zarządu Targów Warszawskich (ZTW). Pierwszą imprezę ZTW będzie próbował zorganizować dopiero 12 października.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama