Reklama
Rozwiń
Reklama

Astronomiczna wycena InPostu w Amsterdamie. Czy to się uda?

Jeśli InPost zadebiutuje na giełdzie w Amsterdamie, fundusz private equity Advent International będzie mógł liczyć na zyski sięgające tysięcy proc. Czy takie plany to efekt rozgrywki, jaką InPost i stojący za nim inwestorzy prowadzą z Allegro? Niewykluczone, ale jeśli tak jest, to gra toczona przez InPost w tle paczkomatów jest bardzo ryzykowna - pisze Business Insider Polska.

Aktualizacja: 20.01.2021 10:07 Publikacja: 20.01.2021 09:49

Astronomiczna wycena InPostu w Amsterdamie. Czy to się uda?

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Ponad 30 mld zł – według nieoficjalnych informacji nawet na tyle wartość rynkową InPostu szacują biura maklerskie pracujące przy przygotowaniach do wejścia operatora paczkomatów na giełdę w Amsterdamie. Ta wycena może szokować inwestorów, którzy pamiętają okoliczności, w jakich spółka jeszcze nie tak dawno opuszczała warszawską giełdę.

Kiedy niespełna cztery lata temu InPost wraz z Integerem, swoim ówczesnym akcjonariuszem większościowym, znikał z giełdy, łączna kapitalizacja obu spółek wynosiła około pół mld zł. Wzywającymi do sprzedaży akcji byli wówczas Rafał Brzoska, prezes InPostu, oraz fundusz z grupy Advent International - przypomina Business Insider Polska.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama