W przypadku wyposażenia obiektu w system wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej – utrzymywanie rygorystycznych zasad w zakresie wysokiej krotności wymiany powietrza w obiekcie, poprzez doprowadzanie do obiektu (w miarę możliwości technicznych) głównie świeżego – atmosferycznego odpowiednio uzdatnionego powietrza z możliwie jak najmniejszym dodatkiem powietrza z systemu cyrkulacji, a następnie usunięcie zużytego powietrza na zewnątrz obiektu. Nie należy stosować ww. wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – rekuperacji.
Każde urządzenie używane przez klienta po zakończonym ćwiczeniu musi zostać zdezynfekowane. Ma to zrobić klient na podstawie widocznej informacji/instrukcji przy użyciu udostępnionego środka do dezynfekcji. Zaleca się w miarę możliwości korzystanie przez klientów z własnych pomocy typu maty.
Możliwość funkcjonowania saun, solarium, stref relaksu, jacuzzi, kabin prysznicowych, stref mokrych ma być zależna od obowiązującego prawa.
Zaleca się dezynfekowanie szafek na ubranie przed i po korzystaniu przez klienta. Dezynfekcje toalet należy przeprowadzać nie rzadziej niż co 2h w godzinach szczytu (w dni robocze od godz. 16). W toaletach ograniczona będzie liczba korzystających w tym samym czasie – zakłada się 1 osoba na 2 kabiny/toalety. W łazienkach nie należy używać suszarek nadmuchowych do rąk.
Dopuszcza się funkcjonowanie części gastronomicznych z zastrzeżeniem, że zorganizowane będą zgodnie z zasadami opisanymi w wytycznych dla obiektów gastronomicznych.
Personel będzie miał prawo upomnieć klienta, który w sposób rażący narusza zasady bezpieczeństwa. W ostateczności może on zostać poproszony o natychmiastowe opuszczenie obiektu.