Banki będą potwierdzać tożsamość klientów w kontaktach z e-administracją

Banki będą potwierdzać tożsamość klientów w internetowych kontaktach z administracją. Zaczną od wniosków o świadczenie z 500+.

Publikacja: 20.03.2016 21:00

Foto: 123RF

Podpisana przez 18 banków deklaracja dotycząca przyjmowania wniosków o świadczenia z rządowego programu 500+ opiera się na zasadzie, że odbiorca (w przypadku 500+ to rządowy system Emp@tia) przyjmuje z zaufanego serwera bankowego wniosek i uznaje, że tożsamość osoby go składającej została potwierdzona przez bank.

Najpierw dostęp do ZUS

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes mBanku: Marne prawo, żadna sprawiedliwość, upadła moralność
Banki
Czy ratowanie Getin Noble Banku się zwróci? Potężne koszty
Banki
EBC zażądał od dwóch wielkich banków, by wycofały się z Rosji. Ostatnie ostrzeżenie