Tym samym grupa PP stała się największym pod względem dostępności agentem MoneyGram w Polsce. W ciągu paru minut środki wysłane w gotówce lub z placówki PP można odebrać w kraju przeznaczenia – w jednym z 350 tys. punktów. Usługa pozwala także na wysłanie pieniędzy w placówce z rachunku bankowego prowadzonego w Banku Pocztowym.
Usługa jest dostępna w blisko 4700 placówkach pocztowych na terenie całego kraju.
- Dążymy do tego, by nasi klienci mieli do dyspozycji możliwie szeroki wachlarz nowoczesnych usług, zarówno pocztowych, jak i finansowych. W swojej ofercie mamy produkty bankowe i ubezpieczeniowe, a od teraz również możliwość nadania międzynarodowych przekazów MoneyGram na cały niemal świat - mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Nowe rozwiązanie adresowane jest m.in. do klientów z Ukrainy. - Już dziś nasza oferta dla tej grupy jest konkurencyjna - dostępna jest strona internetowa banku w języku ukraińskim, ograniczyliśmy do jednego liczbę dokumentów wymaganych do otwarcia konta przez obywateli Ukrainy, udostępniliśmy dedykowany obsłudze w języku ukraińskim numer contact centre, a wkrótce w wybranych placówkach pojawią się znający także ten język doradcy klientów - tłumaczy Robert Kuraszkiewicz, wiceprezes Banku Pocztowego.
Oferta przygotowana przez Bank Pocztowy z myślą o obywatelach Ukrainy będzie dodatkowo promowana. Będą oni mogli na preferencyjnych warunkach cenowych wysyłać pieniądze na Ukrainę wygodnym przekazem MoneyGram z konta w ramach Programu „Premia za Transfer na Ukrainę". Ponadto, informacje o ofercie Banku Pocztowego, Poczty Polskiej i MoneyGram pojawią się m.in. na bilbordach na trasie Ukraina-Polska, a w autokarach przemierzających tę trasę dystrybuowane będą ulotki w języku ukraińskim. Przeprowadzona zostanie także kampania online.