fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Banki

Millennium i EuroBank już jednością

Fotorzepa, Marta Bogacz
Oba banki przeszły podczas przedłużonego weekendu ostatni etap integracji przeprowadzając fuzję operacyjną. Koszty integracji w tym i przyszłym roku obciążą wyniki Millennium.

- Bank Millennium i EuroBank rozpoczęły codzienną działalność operacyjną jako jeden bank. Oznacza to jedną markę, ofertę, system bankowości internetowej i mobilnej oraz jedną sieć oddziałów – mówi Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium.

Klienci dawnego EuroBanku, plasującego się wcześniej w okolicach 13. miejsca pod względem wielkości aktywów w Polsce, otrzymali w ten sposób dostęp do pełnej oferty Banku Millennium.

- Bezpośrednio w projekt integracji zaangażowanych było 1000 osób. Prędkość, z jaką działamy sprawia, że nasza fuzja jest jedną z najszybciej przeprowadzonych na polskim rynku bankowym. Jest to zasługa wszystkich pracowników centrali w Warszawie, Gdańsku i we Wrocławiu, oraz całej sieci placówek. Jako jeden zespół z radością witamy klientów pod marką Banku Millennium – dodaje prezes.

Millennium od początku czerwca tego roku konsoliduje EuroBank, decyzja o jego przejęciu zapadła w listopadzie 2018 r. Za wszystkie akcje Millennium zapłacił gotówką 1,83 mld zł (1,2-krotność wartości księgowej), więc obyło się bez emisji akcji. Dzięki fuzji Millennium umocnił się na siódmym miejscu pod względem aktywów, których wartość zbliża się do 100 mld zł.

Zarząd Millennium na niedawnej konferencji prasowej ocenił, że całościowe koszty integracji z Eurobankiem mogą być niższe niż zakładane wcześniej 350 mln zł. Powoli wydatki te zaczynają pojawiać się w rachunku wyników obciążając chwilowo zyski (w tym roku wyniosły 64 mln zł, w tym w samym III kwartale 44,3 mln zł). - Gros z nich wystąpi między drugą połową 2019 roku, a pierwszą połową 2020 roku. Nie możemy precyzyjnie określić struktury, ale uważamy, że około 40 proc. Wszystkich kosztów będzie zaksięgowana w tym roku – mówił wiceprezes Fernando Bicho.

Oddziały Banku Millennium pojawią się w około 200 nowych miejscowościach. Znacznie zwiększy się liczba placówek Banku Millennium w mniejszych miejscowościach, 55 proc. oddziałów połączonego banku zlokalizowanych będzie w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców. Klienci dawnego EuroBanku otrzymali dostęp do pełnej oferty produktów i usług Banku Millennium. Jednocześnie mogą korzystać ze swoich obecnych produktów, które będą utrzymane w systemie Banku Millennium. Dzięki połączeniu banków zyskali większy wybór kart płatniczych, dostęp do szerokiej palety produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych, w tym funduszy inwestycyjnych, lokat strukturyzowanych, produktów ubezpieczeniowo-inwestycyjnych. Mogą także skorzystać z oferty kredytu hipotecznego, pakietów usług dla zamożnych klientów (np. Prestige) czy pełnej obsługi rachunków i kredytów małych i średnich firm.

Wszystkie oddziały dotychczasowej sieci własnej i franczyzowej eurobanku zostały wyposażone w materiały marketingowe obowiązujące w oddziałach Banku Millennium. W drugiej połowie listopada w ogólnopolskich mediach ruszy kampania wizerunkowa, nawiązująca do połączenia banków. W reklamie spotkają się Piotr Adamczyk oraz Radosław Kotarski.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA