Osoba, która zapoznała się ze wstępną oceną dowodów w sprawie katastrofy boeinga linii Air India dokonaną przez stronę amerykańską twierdzi, że na nagraniu z kokpitu zarejestrowanym tuż przed katastrofą słychać, jak pierwszy oficer pyta kapitana, dlaczego ustawił on przełączniki paliwa w pozycji, która pozbawia silniki dopływu paliwa i żąda, aby przywrócić dopływ paliwa do silników.
Raport indyjskiego Biura ds. Badania Wypadków Lotniczych nie wskazywał kto jest autorem uwagi o odcięciu dopływu paliwa do silników boeinga
Jednocześnie informator agencji Reutera podkreśla, że ustalenia strony amerykańskiej dotyczące przyczyn katastrofy nie zostały jak dotąd ujęte w żadnym formalnym dokumencie, a ostateczna przyczyna wypadku, w którym zginęło 260 osób, nadal jest ustalana w toku śledztwa.
Nie istnieje nagranie wideo z kokpitu, które jednoznacznie przesądzałoby, który z pilotów odciął dopływ paliwa do silników, ale zapis rozmowy kapitana i pierwszego oficera wskazuje, że odpowiedzialny był za to kapitan – wynika z wstępnych ustaleń.
Czytaj więcej
Po katastrofie samolotu Boeing-787 Dreamliner linii Air India w Ahmadabadzie powrócił pomysł mont...
Informacje przekazywane przez agencję Reutera są zgodne z tym, co na temat przyczyn katastrofy samolotu Air India napisał 16 lipca „Wall Street Journal”. Tymczasem indyjskie Biuro ds. Badania Wypadków Lotniczych (AAIB), które kieruje śledztwem w sprawie przyczyn katastrofy samolotu, w wydanym w czwartek oświadczeniu stwierdziło, że media zagraniczne „próbują wyciągać wnioski z częściowych i niezweryfikowanych doniesień”. Biuro podkreśla, że śledztwo w sprawie przyczyn katastrofy trwa i obecnie jest zbyt wcześnie, by wyciągać przesądzające wnioski.