Obśpiewanie starości

Co począć ze starością, skoro recepty wypisywane przez mistrzów duchowych i filozofów mają się nijak do realności ciała? Osłabłego ciała i osłabłej duszy,...

Wystawa Ryszarda Kai w Teatrze Wybrzeże

Dzisiejszej premierze "Seksu dla opornych" na Scenie Kameralne będzie towarzyszyło otwarcie wystawy "Ryszarda Kaja. Nie tylko dla opornych / Plakaty operow...

Baranowski i Kalina przygotowują Burzę w teatrze Rosji

Henryk Baranowski oraz Jerzy Kalina rozpoczęli pracę nad dramatem Szekspira w najstarszym teatrze Rosji, w Jarosławiu

"Sztuka bez tytułu" - KONKURS

Warszawski Teatr Współczesny zaprasza na "Sztukę bez tytułu" Antoniego Czechowa w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Dla naszych czytelników mamy dwa podwójne...

Teatr Wybrzeże bije rekord premier

W Gdańsku może paść sceniczny rekord – w Wybrzeżu ma do końca sierpnia powstać nawet kilkanaście premier – pisze Tomasz Gromadka

Krakowski Kordian Szymona Kaczmarczka domaga się eutanazji

Dramat Słowackiego w Starym Teatrze będzie też spektaklem o eutanazji - pisze Jacek Cieślak

Krakowski Kordian Szymona Kaczmarka domaga się eutanazji

Także przed wojną inscenizatorzy dramatu Słowackiego punktowali niemoc Polaków - pisze Jacek Cieślak

„Bóg mordu" zachwyca na scenach świata

Sztuka „Bóg mordu", uznawana przez publiczność i krytykę za najlepszy tekst Yasminy Rezy, odniosła spektakularne sukcesy sceniczne.

Malowidła w teatrze

Teatr im. Jaracza w Olsztynie z rocznym poślizgiem.

Jacek Głomb o inscenizacji Marsz Polonia Jerzego Pilcha

Reżyser Jacek Głomb o inscenizacji książki „Marsz Polonia" Jerzego Pilcha w Teatrze Powszechnym w Łodzi

Batman na trzepaku czyli Teatr Zagłębia w nowej roli

Grany od lat dramat Michała Walczaka „Piaskownica" zyskał w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu nowe oblicze

„Bóg mordu” na gdyńskiej scenie

Tomasz Man przygotowuje inscenizację sztuki Yasminy Rezy „Bóg mordu".

Wielogodzinne teatralne maratony tworzą świat alternatywny wobec rzeczywistości

Widzowie mają do wyboru: 330 minut Szekspira u Warlikowskiego albo 75 minut Zapolskiej według Glińskiej – pisze Jacek Cieślak

Warszawska Opera Kameralna: prapremiera Ja, Kain

Kiedy dziś reżyser okazuje pokorę wobec utworu, jesteśmy wręcz rozczarowani. Jak na premierze "Ja, Kain" Edwarda Pałłasza w Warszawskiej Operze Kameralnej...

List otwarty w sprawie cięć budżetowych w teatrze

Z inicjatywy środowiska młodej i średniej generacji reżyserów, ludzie teatru wystosowali list otwarty do Prezydent Łodzi w sprawie cięć budżetowych w Teatr...

Kryzys dotarł do teatrów

Pomimo wzrostu frekwencji wiele teatrów ma mniejszy budżet

Młynarski przetłumaczył piosenki Sinatry

„Być jak Frank Sinatra" z piosenkami Wojciecha Młynarskiego to sobotnia premiera stołecznego Teatru Rampa w reżyserii Witolda Mazurkiewicza – pisze Jacek C...

Opowieści afrykańskie według Szekspira Krzysztofa Warlikowskiego

„Opowieści afrykańskie według Szekspira" Krzysztofa Warlikowskiego chwilami bywają olśniewające. Szybko okazuje się jednak, że reżyser nas nabrał jacek wakar

WOŚP w teatrze

Z okazji XX edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Pomysłodalnia, stowarzyszenie In gremio we współpracy z Teatrem Wybrzeże przygotowują się do wielk...

Musical Polita, czyli zabawki dla Nataszy Urbańskiej

„Polita" to musical z olśniewającymi pomysłami w 3D i licznymi wadami