Szefowie instytucji kultury działających w Pałacu Kultury i Nauki dostali polecenie z PKiN: do 14 maja mają zdjąć wszystkie banery, reklamy, logotypy oraz informacje o wszelkich imprezach i wydarzeniach wiszące na budynku.
– Dlaczego w tym terminie? Gramy przecież do czerwca –pytają poirytowani.
Ratusz wyjaśnia to polecenie umowami podpisanymi z UEFA podczas Euro. – Od połowy maja, czyli od momentu budowy Strefy Kibica wokół PKiN, zobowiązani jesteśmy do przestrzegania tzw. czystości reklamowej, tak jak wszystkie inne miasta gospodarze – wyjaśnia Marta Brzegowa, rzecznik ratusza ds. Euro.
Teatr Studio nie będzie miał szans w ogóle zareklamować swojej najnowszej premiery zaplanowanej na 24 maja. – Ze względu marketingowego ściągnięcie banerów to fatalny ruch. Brak afiszy teatralnych to duże utrudnienie w sprzedaży biletów – przyznaje kierownik sprzedaży i promocji w Teatrze Studio Karolina Kurasz.
A sprzed Teatru Dramatycznego „przy okazji" zniknie kontrowersyjny plakat z podobizną norweskiego terrorysty Andersa Brevika, który reklamował spektakl „Kto zabił Alonę Iwanowną".