Pomysł zasłonięcia płachtą mostu Średnicowego wzbudził podczas wczorajszej podkomisji ds. Euro 2012 rady miasta najwięcej emocji. Chodzi o akcję marketingową, którą planuje Biuro Promocji Miasta.
Ratusz planuje zapytać warszawiaków, na jaki kolor pomalować most Średnicowy. Odpowiedzieć będą mogli na portalu społecznościowym Facebook, klikając przy wybranej przez siebie barwie przycisk „Lubię to". – Most nie należy jednak do nas, tylko do PKP – mówiła dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk. – Jego remont planowany jest na 2015 r., a pomalować go się nie da. Powiesimy więc na nim płachtę, na której będzie odwzorowany w wybranym kolorze.
Wyniki konkursu miałyby być znane 11 czerwca. Wtedy też przy Średnicowym ma się odbyć muzyczno-świetlne widowisko z przejeżdżającymi parowozami. Radnym pomysł się nie spodobał.
– Miałem nadzieję, że przy okazji Euro 2012 będziemy zachęcać młodych ludzi do aktywności sportowej, a nie do klikania w „Lubię to" na Facebooku – mówił Maciej Maciejowski (PiS). – Poza tym skoro most nieciekawie wygląda i miasto powiesi na nim płachtę, to w taki sam sposób powinna być pokryta też połowa kamienic na Pradze – ironizował.
– Połowa to nie, planujemy pokryć płachtami tylko kilka – odparł całkiem serio dyrektor sekretariatu ds. Euro 2012 Andrzej Cudak. – Podpisaliśmy zobowiązanie, że udostępnimy sponsorom miejsce na reklamę.