Jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa ekspresowej "ósemki" od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Modernizacja czterokilometrowego odcinka trasy AK ma rozpocząć się na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku. Prace potrwają 27 miesięcy. Przeprawa będzie poszerzona do pięciu pasów ruchu w każdym kierunku (po dwa dla drogi S8 i trzy dla ruchu lokalnego). Z kolei sama trasa AK na odcinku od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku. W tym rejonie mają powstać również ekrany akustyczne, a także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Pracę za 544 mln zł przeprowadzi konsorcjum firm: Astaldi z Włoch i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, które zaproponowały najniższe ceny w rozpisanym w poprzednim roku przetargu. Te same firmy prowadzą teraz budowę centralnego odcinka II linii metra. Jak poinformowała "Rz" Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to przełom kwietnia i maja 2013r.
- GDDKiA nie przewiduje zamknięcia mostu Grota na czas prowadzenia robót. Ponadto wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia dwóch pasów ruchu w każdym kierunku na czas trwania robót. Projekty czasowych zmian organizacji ruchu na przebudowywanej trasie sporządza wykonawca robót. O każdych istotnych zmianach będziemy na bieżąco informować poprzez stronę internetową Oddziału GDDKiA w Warszawie - dodaje Małgorzata Tarnowska.
GDDKiA podjęła także decyzję o budowie przeprawy tymczasowej, na czas przebudowy mostu Grota - Roweckiego i wyłączania z ruchu jego pasów, bądź jezdni. - GDDKiA wraz z m.st. Warszawa prowadzi rozmowy, których efektem ma być wspólna realizacja przeprawy tymczasowej. Obecny etap to uzgodnienia środowiskowe, gdzie prowadzącym sprawę jest m.st. Warszawa. Planuje się w roku bieżącym ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy robót - tłumaczy Małgorzata Tarnowska.