– Ten grecki mit jest symbolem dramatycznego dążenia do zdobycia szczęścia i dobra dla ludzkości. To tragedia dobrowolnego cierpienia, szlachetnego w swej bezinteresowności – mówi Bernadetta Matuszczak, kompozytorka opery „Prometeusz”. Wykorzystała w niej tragedię Ajschylosa.

Swój utwór skomponowała ponad 20 lat temu na zamówienie Stefana Sutkowskiego, dyrektora Warszawskiej Opery Kameralnej. Teatr ten wraca obecnie do „Prometeusza”. Przedstawi go w nowej reżyserii Jitki Stokalskiej z kostiumami Marleny Skoneczko, wykorzystując wszakże dawne dekoracje Andrzeja Sadowskiego.

W roli głównej Dariusz Górski, muzycznie spektakl przygotowuje znakomity dyrygent Tadeusz Strugała.

[i]„Prometeusz”, Warszawska Opera Kameralna, al. Solidarności 76b, bilety: 20 – 120 zł, rezerwacje: tel. 022 831 22 40, premiera: sobota (7.03), godz. 19; spektakle: niedziela (8.03) – środa (11.03), godz. 19[/i]