„Rz” dotarła do pisma gen. Sławomira Petelickiego, twórcy i pierwszego dowódcy jednostki specjalnej GROM, skierowanego do parlamentarzystów.
Zwraca w nim uwagę, że Polskę jako członka NATO obowiązują procedury dotyczące tzw. bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej państwa i zarządzania ryzykiem. Powinien być nimi objęty przelot samolotu Tu-154 M z prezydentem Lechem Kaczyńskim, jego żoną Marią, dowódcami wojska, politykami, ważnymi urzędnikami.
Jakie to zasady? Przede wszystkim polskie służby powinny zabezpieczyć nie tylko lotnisko docelowe w Smoleńsku, ale też zapasowe – zwraca uwagę gen. Petelicki.
– BOR nie miał informacji o lotnisku zapasowym – twierdzi Dariusz Aleksandrowicz, rzecznik tej służby.
Według rzecznika Sił Powietrznych płk. Roberta Kupracza takie zostały wybrane: były to Witebsk i Mińsk. Dlaczego informacja o tym nie trafiła do BOR? Rzecznik Sił Powietrznych nie potrafił wyjaśnić.