Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie ma ośmiu sponsorów, są to: Adidas, Carlsberg, Castrol, Coca-Cola, Hyundai i KIA Motors, McDonald's, Orange i Sharp. Tylko te firmy mają prawo sprzedawać swoje produkty na stadionach, w promieniu 300 metrów od nich i w tzw. strefach kibica.
Oprócz nich Polska i Ukraina jako gospodarze Euro mogą przedstawić lokalnych sponsorów. Na Ukrainie są to Epicenter K (centra handlu materiałami budowlanymi) oraz UkrTelecom. W Polsce – E. Wedel.
Miasta gospodarze podpisały z UEFA umowy dotyczące ograniczeń marketingowych, będą więc przestrzegać zasad o ograniczonej konkurencji. Ale piwa innej marki niż Carlsberg będzie się można napić wszędzie poza strefą kibica i dalej niż 300 m od stadionu, tyle że właściciele ogródków, barów i restauracji nie będą mogli używać w swoich lokalach symboli turnieju.
Zarobi ten, kto będzie miał pomysł. Każdy turniej rangi mistrzostw świata lub Europy wiąże się z czymś charakterystycznym, co pamięta się latami. Podczas mundialu w RPA były to wuwuzele i pokrowce na lusterka samochodowe w kolorach flag uczestników mistrzostw. Jedno i drugie nie zawierało symboli turnieju, więc mogło być sprzedawane bez ograniczeń, tyle że nie pod stadionem.
Podczas mistrzostw Europy w Szwecji (1992) furorę robiły czapki bejsbolówki z przytwierdzonymi dużymi dłońmi. Po pociągnięciu za żyłkę łapy klaskały.