To rynek wart 700 mln zł. A Polacy coraz chętniej sięgają po żywność ekologiczną

Polski rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 700 mln zł, wynika z szacunków Organic Farma Zdrowia, i dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku sprzedaż firmy wzrosła (o 8,5 proc.), mimo że dla branży spożywczej to był trudny okres. Dobry początek roku pozwala liczyć na ożywienie. W związku z tym firma planuje kolejne otwarcia sklepów oraz inwestycje w sprzedaż online.

Aktualizacja: 30.03.2014 20:53 Publikacja: 30.03.2014 17:31

To rynek wart 700 mln zł. A Polacy coraz chętniej sięgają po żywność ekologiczną

Foto: ROL

Zdaniem Sławomira Chłonia, prezesa spółki Organic Farma Zdrowia (OFZ), rok 2013 był dla branży spożywczej trudny: konsumpcja indywidualna w Polsce praktycznie nie wzrosła, a więcej sprzedawały jedynie dyskonty.

– Na tym tle jesteśmy niezwykle zadowoleni ze wzrostu o 8,5 proc., choć w poprzednich latach notowaliśmy nawet rzędu 30-40 proc. Uruchomiliśmy też pięć nowych obiektów handlowych: w Warszawie, Katowicach i Gdyni – mówi Sławomir Chłoń.

Firma uzyskała obroty na poziomie 41 mln zł, a jak twierdzi prezes, w pierwszym kwartale tego roku już widać co najmniej kilkunastoprocentowe wzrosty. Pozwala to mieć nadzieję, że ubiegłoroczne zahamowanie wzrostu było chwilowe i spokojnie myśleć o dalszym rozwoju.

– W tym roku będziemy otwierać kolejne jednostki, ale skupiamy się na poprawianiu jakości już istniejących obiektów, oferty i logistyki tak, aby zwiększyć satysfakcję klientów. Większa lojalność to więcej klientów i większe zakupy. Te plany już przynoszą efekty – komentuje prezes firmy Organic Farma Zdrowia.

– Na razie poziom świadomości klientów dotyczący zdrowego stylu życia, ekologicznych produktów nie jest na tyle wysoki, aby uzasadniał lokowanie tam specjalistycznych sklepów – tłumaczy Sławomir Chłoń.

Wyjaśnia, że tę lukę wypełniają delikatesy internetowe, gdzie można zamówić nawet produkty świeże oraz super- i hipermarkety, które już mają ofertę produktów organicznych. Sprzedaż online rośnie i dziś stanowi ok. 2–2,5 proc. całej sprzedaży.

Organic Farma Zdrowia rozbudowuje też logistykę. Posiada magazyny w Warszawie, w okolicach Warszawy i w Katowicach, ma też flotę samochodów dostawczych.

– Mamy około 4,5 tys. produktów i wciąż pojawiają się nowi, świetni producenci prezentujący swoje produkty, a to powoduje większe potrzeby logistyczne, dlatego w tej dziedzinie trwa permanentny rozwój, i tak będzie przez wiele lat – uważa Sławomir Chłoń.

Prezes dodaje, że w tym roku firma będzie działać na już istniejącej bazie logistycznej, jednak w przyszłym roku przyjdzie pora na inwestycje w nowe powierzchnie magazynowe.

Zdaniem Sławomira Chłonia, prezesa spółki Organic Farma Zdrowia (OFZ), rok 2013 był dla branży spożywczej trudny: konsumpcja indywidualna w Polsce praktycznie nie wzrosła, a więcej sprzedawały jedynie dyskonty.

– Na tym tle jesteśmy niezwykle zadowoleni ze wzrostu o 8,5 proc., choć w poprzednich latach notowaliśmy nawet rzędu 30-40 proc. Uruchomiliśmy też pięć nowych obiektów handlowych: w Warszawie, Katowicach i Gdyni – mówi Sławomir Chłoń.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!