7 mln zł za spot, który pokazał premier. PiS: Niech PO wpisze to w koszty kampanii

Produkcja i emisja spotu związanego z rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej kosztowała ponad 7 mln zł - dowiedziała się "Rz" w kancelarii premiera. PiS, chce, by materiał był emitowany jako wyborczy

Publikacja: 22.04.2014 17:19

7 mln zł za spot, który pokazał premier. PiS: Niech PO wpisze to w koszty kampanii

Foto: ROL

Film został zaprezentowany dziś

w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przez premiera Donalda Tuska i wicepremier Elżbietę Bieńkowską. Jest częścią kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w związku z dziesiątą rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej, która przypada 1 maja.

"Koszt produkcji i emisji filmu wynosi: 7 133 126,50 PLN brutto. Składają się na niego następujące elementy: koszt produkcji spotu – 922 843, 17 PLN bruttokoszt zakupu czasu antenowego – 6 210 283,33  PLN brutto" - poinformowało "Rz" Centrum Informacyjne Rządu.

85 proc. tych pieniędzy wyłożyła Unia Europejska. "Jako główny beneficjent funduszy unijnych mamy też obowiązek prawny informowania o tym jak wiele zawdzięczamy członkostwu w UE. (...) Spot pokazuje skok cywilizacyjny, który dokonał się na przestrzeni lat 2004-2014" - argumentują służby prasowe rządu.

Zobacz spot:

Nie przekonuje to opozycji, która wskazuje, że politycy PO pokazują film współfinansowany z publicznych pieniędzy w kampanii przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Jak dowiedziała się "Rz" jutro PiS zamierza wystąpić z wnioskiem do Państwowej Komisji Wyborczej, by zmusiła PO, do zakwalifikowania materiału do kosztów kampanii wyborczej.

- Nie ma problemu, żeby Tusk robił taką kampanię, ale niech zapłaci za to partia. Inne ugrupowania nie mają takich możliwości - argumentuje rzecznik PiS Adam Hofman. Przypomina, że PiS zostało zmuszone do określenia jako materiał wyborczy spotu, który zachęcał do udziału w obchodach rocznicy katastrofy smoleńskiej.

- Telewizje zmusiły nas do dodania informacji, że nasz spot jest materiałem wyborczym i tak samo powinny postąpić teraz - przekonuje Hofman. - W kampanii muszą być równe szanse dla rządu i opozycji, inaczej mamy Rosję albo Białoruś - dodaje.

Kampania spotowa jest częścią większej akcji promocyjnej. W jej ramach zostaną zorganizowane zostaną m.in. Dni Otwarte Funduszy Europejskich odbywające się w całej Polsce w dniach 1-11 maja i imprezy plenerowe organizowane 1 maja we wszystkich województwach.

Film został zaprezentowany dziś

w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przez premiera Donalda Tuska i wicepremier Elżbietę Bieńkowską. Jest częścią kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w związku z dziesiątą rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej, która przypada 1 maja.

Pozostało 87% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!