Po uśpieniu kampanii na czas świąt PO zwiększa aktywność. Kluczowa miała być konwencja Europejskiej Partii Ludowej i wizyta w Polsce jej kandydata na przewodniczącego UE Jeana-Claude'a Junckera. Premier postanowił jednak rozłożyć akcenty inaczej.
W czasie świąt kancelaria Donalda Tuska opublikowała wideo, na którym premier śpiewa przebój „Hey Jude" The Beatles. Powód tego nagrania poznaliśmy wczoraj, gdy rząd zapoczątkował kampanię „10 lat w UE".
Premier razem z Elżbietą Bieńkowską zaprezentował stworzony specjalnie na tę okazję spot „10 lat świetlnych". Ma on pokazywać zmiany, które dokonały się w Polsce w latach 2004–2014.
Jak ustaliła „Rz", produkcja i emisja spotu kosztowała ponad 7 mln zł brutto. A 85 proc. pieniędzy wyłożyła Unia Europejska.
Kampania idealnie wpisuje się w strategię wyborczą PO, która przekonuje, że jej rządy i obecność Polski w UE to pasmo sukcesów.