Marcin Mroszczak jest jedną z najważniejszych postaci grupy, do której należy agencja Gutenberg networks Warszawa Sp. z o.o. wykonująca rządowe zlecenie na unijny spot. Doradza prezydentowi od czerwca 2011 r.
- Wśród doradców Prezydenta RP znajdują się także specjaliści z zakresu szeroko pojętej gospodarki, samorządu terytorialnego, nauki, spraw społecznych, zdrowia, ochrony środowiska, czy cyfryzacji. Doradcy społeczni Prezydenta RP nie pobierają wynagrodzenia za swoją pracę - poinformowała nas Kancelaria Prezydenta.
People & PR Director DDB Urszula Lisiecka zapewnia, że ta aktywność Mroszczaka nie ma żadnych związków z rządowym zleceniem.
- Nie ma tu konfliktu interesów ponieważ Kancelaria Prezydenta nie miała żadnej roli ani decyzyjnej ani nadzorczej w sprawie przetargu na kampanię z okazji 10-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Marcin Mroszczak jako Dyrektor Kreatywny Grupy był wewnętrznie konsultowany w sprawach kreatywnych związanych z filmem, ale nie uczestniczył ani w procesie przetargowym ani produkcyjnym - argumentuje Lisiecka. Zaznacza, że jego funkcja "ma charakter społeczny i nie jest związana z działalnością Grupy DDB".
Wskazuje również, że agencja Gutenberg networks Warszawa ma spore "doświadczenie w realizacji projektów dla instytucji rządowych". Wśród nich wymienia działania dla m.in.: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Skarbu Państwa, Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, Prokuratury Generalnej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Centrum Nauki Kopernik oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (dzisiejsze Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju).