Doradca prezydenta w firmie, która zrobiła unijny spot

Dyrektor Kreatywny Grupy DDB, której spółka zależna zrobiła spot "10 lat świet(l)nych", jest społecznym doradcą prezydenta Bronisława Komorowskiego. - Kancelaria Prezydenta nie miała żadnej roli ani decyzyjnej, ani nadzorczej w sprawie przetargu - tłumaczy DDB

Aktualizacja: 25.04.2014 08:03 Publikacja: 24.04.2014 20:15

Doradca prezydenta w firmie, która zrobiła unijny spot

Foto: ROL

Marcin Mroszczak jest jedną z najważniejszych postaci grupy, do której należy agencja Gutenberg networks Warszawa Sp. z o.o. wykonująca rządowe zlecenie na unijny spot. Doradza prezydentowi od czerwca 2011 r.

- Wśród doradców Prezydenta RP znajdują się także specjaliści z zakresu szeroko pojętej gospodarki, samorządu terytorialnego, nauki, spraw społecznych, zdrowia, ochrony środowiska, czy cyfryzacji. Doradcy społeczni Prezydenta RP nie pobierają wynagrodzenia za swoją pracę - poinformowała nas Kancelaria Prezydenta.

People & PR Director DDB Urszula Lisiecka zapewnia, że ta aktywność Mroszczaka nie ma żadnych związków z rządowym zleceniem.

- Nie ma tu konfliktu interesów ponieważ Kancelaria Prezydenta nie miała żadnej roli ani decyzyjnej ani nadzorczej w sprawie przetargu na kampanię z okazji 10-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Marcin Mroszczak jako Dyrektor Kreatywny Grupy był wewnętrznie konsultowany w sprawach kreatywnych związanych z filmem, ale nie uczestniczył ani w procesie przetargowym ani produkcyjnym - argumentuje Lisiecka. Zaznacza, że jego funkcja "ma charakter społeczny i nie jest związana z działalnością Grupy DDB".

Wskazuje również, że agencja Gutenberg networks Warszawa ma spore "doświadczenie w realizacji projektów dla instytucji rządowych". Wśród nich wymienia działania dla m.in.: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Skarbu Państwa, Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, Prokuratury Generalnej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Centrum Nauki Kopernik oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (dzisiejsze Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju).

Członek zarządu Gutenberg networks Paweł Kastory w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" zapewniał, że o wyborze firmy nie zdecydowały jakiekolwiek polityczne znajomości. Z jego relacji wynika, że początkowo zaproszenie do konkursu dostała agencja DDB, ale miała inne zlecenia, przekazała je więc Gutenbergowi.

Jak donosi "GW" spółki z grupy DDB w kampanii parlamentarnej w 2011 r. przygotowywały elementy strony internetowej PO.

- Współpracowaliśmy z PO, także z PiS, a wcześniej z SLD. Wśród wielu zleceń tych rządowych było zaledwie kilka - podkreślił Kastory.

Film, który powstał na potrzeby kampanii promującej dziesięciolecie obecności Polski w UE, wzbudził szereg kontrowersji. Opozycja zarzuca, że prezentujący go premier Donald Tusk, promuje w ten sposób własną partię. PiS zażądał od Państwowej Komisji Wyborczej, by nakazała PO odjęcie jego kosztów od limitu na kampanię wyborczą, przywołując decyzję w sprawie własnego spotu, który zachęcał do udziału w obchodach rocznicy katastrofy smoleńskiej. PiS musiał dodać do materiału informację o finansowaniu go ze środków wyborczych.

Z kolei minister Paweł Graś tłumaczył się dziś w RMF FM dlaczego produkcja filmu kosztowała niemal 1 mln zł. Cała kampania wraz z emisją w telewizji kosztuje 7 mln zł. Szef Najwyższej Izby Kontroli Krzysztof Kwiatkowski zapowiedział, że w swoim czasie wydatki będą skontrolowane.

Zobacz spot:

Marcin Mroszczak jest jedną z najważniejszych postaci grupy, do której należy agencja Gutenberg networks Warszawa Sp. z o.o. wykonująca rządowe zlecenie na unijny spot. Doradza prezydentowi od czerwca 2011 r.

- Wśród doradców Prezydenta RP znajdują się także specjaliści z zakresu szeroko pojętej gospodarki, samorządu terytorialnego, nauki, spraw społecznych, zdrowia, ochrony środowiska, czy cyfryzacji. Doradcy społeczni Prezydenta RP nie pobierają wynagrodzenia za swoją pracę - poinformowała nas Kancelaria Prezydenta.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku