Dlatego relacje instytucji finansowej z klientami nie mogą dziś ograniczać się do udzielania kredytów i zarządzania depozytami. Banki na całym świecie koncentrują się na działaniach, których celem jest budowa biznesu odpowiedzialnego społecznie, czyli takiego, który dba nie tylko o własny zysk, ale też o dobro społeczności, w których funkcjonuje, i otoczenia, na które oddziałuje.
Projekty prowadzone przez Bank Zachodni WBK mają na celu budowanie społeczeństwa obywatelskiego, wsparcie rozwoju nauki i edukacji oraz działania na rzecz wyrównywania szans. I właśnie wyrównywaniu szans służy program „Obsługa bez barier".
Jest on skierowany do osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Do tej pory 145 placówek banku otrzymało certyfikaty potwierdzające ich dostępność dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Bank udostępnił 256 mówiących bankomatów dla osób niewidzących lub niedowidzących.
Udostępnił również klientom niesłyszącym, posługującym się polskim językiem migowym, możliwość kontaktu za pomocą usługi videochat. Bank Zachodni WBK od lat wspiera także edukację finansową i integrację osób z niepełnosprawnością wśród społeczności lokalnych.
Dbanie o małe ojczyzny
Bardzo ważnym przesłaniem jest pomoc w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Przykładem konkurs grantowy „Tu mieszkam, tu zmieniam". Jest to nowa inicjatywa. Pierwsza edycja odbyła się jesienią 2014 roku. Celem przedsięwzięcia jest wyzwolenie potencjału społecznego członków lokalnych organizacji pozarządowych oraz jednostek publicznych prowadzących działalność kulturalną, edukacyjną i charytatywną. Program ma inspirować do działania na rzecz dobra wspólnego w lokalnym środowisku. Najciekawsze inicjatywy społeczne otrzymują wsparcie finansowe w postaci grantu na realizację podjętych działań.