Reklama

Sondaż: Chcemy armii takiej, jak widzi ją PiS

Większość Polaków uważa, że siły zbrojne mogą liczyć nawet 300 tysięcy żołnierzy. Takie duże wojsko chciało budować Prawo i Sprawiedliwość.

Publikacja: 23.11.2023 03:00

Sondaż: Chcemy armii takiej, jak widzi ją PiS

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z badania IBRiS przeprowadzonego na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Wynika z niego, że 64,3 proc. badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że rząd powinien kontynuować tworzenie 300-tysięcznej armii. Przeciwnie myśli 20,2 proc. pytanych, a zdania nie ma 15,6 proc.

W większym stopniu zwolennikami dużej armii są mężczyźni (71 proc.), ludzie młodzi (78 proc.), a także po pięćdziesiątce (77 proc.), mieszkańcy średnich miast (70 proc.). To najczęściej osoby z wykształceniem średnim (71 proc.) lub podstawowym (70 proc.). Większość deklaruje się jako zwolennicy prawicy (80 proc.). Najczęściej wiedzę o świecie czerpią z „Wiadomości TVP” oraz TVP Info (po 77 proc. ). W ostatnich wyborach parlamentarnych najczęściej głosowali na Konfederację (90 proc.), na PiS (88 proc.), ale w grupie tej jest także 73 proc. zwolenników Trzeciej Drogi oraz 58 proc. Lewicy. Jedynie 40 proc. wyborców KO popiera taki pomysł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Wojsko
Eksplozja obcego drona w Kazachstanie. Z jakiego kraju nadleciała maszyna?
Wojsko
Czym jest Zielona Tarcza Wschód? Rozmowa z prof. Michałem Żmihorskim, współtwórcą koncepcji
Wojsko
Rozwój projektów antydronowych w Polsce może przyspieszyć
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wojsko
Najpierw auta na białoruskich numerach, potem tajemnicze drony. Incydent zakłócił ćwiczenia w Polsce
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama