Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (w skrócie EPO) to nic innego, jak informacja dla nadawcy o statusie doręczenia przesyłki przekazana za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
Nadawcy otrzymują informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki. Takie wydruki wraz z poświadczeniem Poczty Polskie są prawnie wiążące w postępowaniach dowodowych przed sądami.
EPO stanowi alternatywę dla tradycyjnej, papierowej formy potwierdzania odbioru przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych (tzw. "żółtej zwrotki").
Poczta Polska informuje, iż klienci korzystający z Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru mogą od października zamówić papierowe wydruki raportów nadanych przesyłek z informacjami o stanie realizacji ich doręczenia.
W ciągu 12 miesięcy od nadania przesyłki z Elektronicznym Potwierdzeniem Odbioru można otrzymać papierowy wydruk raportu, który będzie opatrzony podpisem upoważnionego pracownika i pieczęcią Poczty Polskiej.