Walka z procederem podrabiania win SOPHIA® trwała od blisko 20 lat, tj. od kiedy po ogłoszeniu w 1998 r. upadłości przez dawnego właściciela marki (Vinimpex Poland Sp. z o.o.) prawa do znaku towarowego zaczęły być kwestionowane. Chaos prawny powstały po upadku spółki Vinimpex Poland wykorzystało wielu importerów i dystrybutorów, którzy masowo zaczęli korzystać z tej jakże zakorzenionej w świadomości polskich konsumentów marki win kojarzonej z czasami PRL. W 1999 roku znajdujący się w masie upadłościowej znak towarowy SOPHIA® kupiła spółka Dimyat Polska, która przez następne 12 lat bezskutecznie starała się uporządkować jego skomplikowaną sytuację prawną. Udało się to dopiero spółce Scorpios, która nabyła prawa do marki SOPHIA® od Dimyat Polska i dzięki wsparciu kancelarii Hauszyld i Partnerzy prowadziła intensywne działania prawne w celu powstrzymania dalszej degradacji znaku towarowego oraz oczyszczenia rynku z podrobionych produktów. Latem 2019 roku batalia została zakończona a oryginalna SOPHIA® w aż dziewięciu odmianach jest dostępna w sklepach w całym kraju.

- Dziś mogę powiedzieć, że z pełnym sukcesem kończy się nasza wieloletnia batalia o prawa do Sophii. Dzięki determinacji i biznesowemu podejściu wynajętej przez nas kancelarii prawnej/Kancelarii Hauszyld i Partnerzy możemy teraz skupić się na przywracaniu renomy naszych win nadszarpniętej długotrwałą obecnością ich podróbek na polskim rynku. Po pięciu latach intensywnych działań możemy spokojnie myśleć o rozwoju i dalszych perspektywach dla naszej marki – mówi Andrzej Kolasa, dyrektor zarządzający spółki Scorpios.

Kancelaria Hauszyld i Partnerzy była odpowiedzialna za przygotowanie strategii działań i za jej realizację. Oprócz wykorzystania wszelkich możliwych narzędzi prawnych, łącznie ze współpracą z policyjnym wydziałem do walki z przestępczością gospodarczą oraz prokuraturą, kluczowe okazało się doprowadzenie do zawarcia porozumień gwarantujących bezpieczeństwo prawne i rozwój marki SOPHIA®.

- Sytuacja, w której znalazł się nasz klient nie jest pierwszym tego typu przypadkiem, który możemy zaobserwować w Polsce. Pomimo posiadania różnego rodzaju praw wiele firm ma problem z ich skuteczną egzekucją. Samo nabycie uprawnień, np. do znaku towarowego może okazać się daleko niewystarczające w celu osiągnięcia zamierzonego celu biznesowego. Historia marki SOPHIA® pokazuje, że przemyślana i konsekwentnie zrealizowana strategia działań pozwala stworzyć dogodne warunki dla rozwoju biznesu– mówi Michał Hauszyld, partner w kancelarii Hauszyld i Partnerzy.

Porozumienia i umowy regulujące kwestie związane z dystrybucją win SOPHIA® zostały podpisane z wiodącymi firmami działającymi na polskim rynku alkoholowym, m.in. Eurocash, Ambra czy Marie Brizard Wine & Spirits. Scorpios koncentruje się teraz na wsparciu marketingowym oraz zapewnieniu szerokiego asortymentu win oferowanych pod marką SOPHIA®. Biznes rozwija się błyskawicznie a ciągle rosnący popyt na wina SOPHIA® sprawił, że konieczne było zaangażowanie kolejnego zakładu produkcyjnego na terenie Bułgarii.