Poczta Polska, ogłaszając porozumienia, pochwaliła Temu za cel, którym jest osiągnięcie 80 proc. europejskich dostaw za pośrednictwem lokalnych magazynów. – Jest to rozczarowujące działanie spółki Skarbu Państwa, które osłabi pozycję konkurencyjną polskich i europejskich firm. Chińskie firmy są nie tylko subsydiowane przed rząd Państwa Środka, ale – jak widać – do ich rozwoju przyczyni się Poczta Polska. Jestem zdziwiona i zaniepokojona takimi partnerstwami. Musiało się to odbyć poza wiedzą rządu. Nie wierzę, że nasi politycy, by do tego dopuścili – mówi Patrycja Sass-Staniszewska z Izby Gospodarki Elektronicznej.
Poczta Polska: Działamy na komercyjnym rynku przy silnej konkurencji
Organizacja od dawna ostrzega, że Chiny wspierają eksport e-commerce, stosując pomoc publiczną poprzez lokalne subsydia, ulgi podatkowe i działania promujące sprzedaż bezpośrednią, co obniża koszty chińskich sprzedawców o około 20 proc. Polscy e-sprzedawcy nie mogą z nimi konkurować cenowo, gdyż musieliby stosować zakazane prawem ceny dumpingowe. Komisja Europejska zapowiada działania przeciwko chińskim sprzedawcom, ale na razie konkretów brak.
Czytaj więcej
84 proc. ankietowanych deklaruje, że korzystało z Allegro w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jednocześ...
Poczta Polska broni się, twierdząc, że działa na komercyjnym rynku przy silnej konkurencji zarówno ze strony krajowych, jak i międzynarodowych podmiotów logistycznych. – Współpraca z platformą Temu ma charakter operacyjny i dotyczy wyłącznie realizacji ostatniego etapu doręczenia przesyłek zakupionych przez konsumentów – zgodnie z ich indywidualnymi decyzjami zakupowymi – przekazało w stanowisku biuro prasowe spółki. – Temu obsługują już wszyscy główni gracze na rynku. Nie promujemy platform e-commerce, z którymi współpracujemy w ramach działalności logistycznej. Rola naszej spółki ogranicza się do świadczenia usług doręczania przesyłek zgodnie z obowiązującym prawem – dodaje.