Coraz częściej prawnicy się zastanawiają, jakie nowatorskie rozwiązania zaproponować swoim klientom. „Financial Times" nagrodził najbardziej innowacyjne kancelarie. Zwyciężyła Linklaters, który ma swoje biuro także w Warszawie, podobnie jak Allen & Overy, która znalazł się na drugiej pozycji. W Polsce działają także m.in. Weil, Gotshal & Manges – według „FT" najbardziej innowacyjna w prawie korporacyjnym, czy też DLA Piper – w obsłudze klienta.
Wizerunek w sieci
Eversheds stworzyła narzędzie zarządzania reputacją firmy na podstawie danych z Internetu (m.in. portali społecznościowych).
– Dzięki Eversheds Big View można np. zidentyfikować problem produktu lub usługi firmy, otrzymać kompleksową informację o naruszeniach praw własności intelektualnej – gdzie, kiedy, jak często do nich dochodziło, a następnie dzięki otrzymanym raportom podejmować racjonalne decyzje o krokach prawnych –mówi Tomasz Zalewski, partner w Wierzbowski Eversheds. Mec. Zalewski podkreśla, że i w warszawskiej kancelarii Wierzbowski Eversheds jest wiele innowacyjnych rozwiązań.
– Stworzyliśmy, jako pierwsza kancelaria w Polsce, aplikację na urządzenia mobilne. To anglojęzyczny przewodnik po prawie zamówień publicznych. Inne ciekawe rozwiązanie to szkolenie e-learningowe z prawa konkurencji – mówi.
Z kolei DLA Piper tworzy system stron internetowych, na których klienci mogą na bieżąco śledzić etapy prowadzonych dla nich prac.