Reklama
Rozwiń

Najbardziej innowacyjne kancelarie według „Financial Timesa"

Kancelarie nagradzane są m.in. za monitorowanie mediów społecznościowych i pomysły na obsługę klientów.

Publikacja: 16.10.2013 08:15

Kancelarie nagradzane są m.in. za monitorowanie mediów społecznościowych i pomysły na obsługę klient

Kancelarie nagradzane są m.in. za monitorowanie mediów społecznościowych i pomysły na obsługę klientów.

Foto: www.sxc.hu

Coraz częściej prawnicy się zastanawiają, jakie nowatorskie rozwiązania zaproponować swoim klientom. „Financial Times" nagrodził najbardziej innowacyjne kancelarie. Zwyciężyła Linklaters, który ma swoje biuro także w Warszawie, podobnie jak Allen & Overy, która znalazł się na drugiej pozycji. W Polsce działają także m.in. Weil, Gotshal & Manges – według „FT" najbardziej innowacyjna w prawie korporacyjnym, czy też DLA Piper – w obsłudze klienta.

Wizerunek w sieci

Eversheds stworzyła narzędzie zarządzania reputacją firmy na podstawie danych z Internetu (m.in. portali społecznościowych).

– Dzięki Eversheds Big View można np. zidentyfikować problem produktu lub usługi firmy, otrzymać kompleksową informację o naruszeniach praw własności intelektualnej – gdzie, kiedy, jak często do nich dochodziło, a następnie dzięki otrzymanym raportom podejmować racjonalne decyzje o krokach prawnych –mówi Tomasz Zalewski, partner w Wierzbowski Eversheds. Mec. Zalewski podkreśla, że i w warszawskiej kancelarii Wierzbowski Eversheds jest wiele innowacyjnych rozwiązań.

– Stworzyliśmy, jako pierwsza kancelaria w Polsce, aplikację na urządzenia mobilne. To anglojęzyczny przewodnik po prawie zamówień publicznych. Inne ciekawe rozwiązanie to szkolenie e-learningowe z prawa konkurencji – mówi.

Z kolei DLA Piper tworzy system stron internetowych, na których klienci mogą na bieżąco śledzić etapy prowadzonych dla nich prac.

– Projekt Client Portals to narzędzie łączące funkcje wirtualnego data roomu i intranetu – wskazuje Krzysztof Wiater, partner zarządzający w DLA Piper w Europie Środkowo-Wschodniej. – Przez dedykowaną stronę klienci mogą przekazywać i odbierać dokumenty, korzystać z usługi archiwum, sprawdzać czas pracy prawników oraz wysokość faktury. Mają dostęp do firmowych baz wiedzy, alertów o zmianach w prawie, map kontaktów – mówi mec. Piper.

Własne i podpatrzone

Beata Niemczuk, partner firmy doradczej The Storm, zwraca uwagę, że przez dekady sektor usług prawnych był najbardziej odporny na zmiany. Sytuację zmienił nie tylko kryzys, ale i dynamiczny rozwój nowych technologii.

– Obecnie, aby kancelarie odnosiły sukces, muszą zrozumieć, czym jest innowacja i jak oferować swoim klientom to, co dla nich jest najcenniejsze: realną wartość doradztwa według zasady: więcej za mniej (a nie tradycyjny proces obsługi prawnej). Na szczęście konkurencyjne otoczenie rynkowe, a tak jest w Polsce, wymusza już te zmiany – mówi Niemczuk.

Arkadiusz Pędzich, partner zarządzający Allen & Overy w Warszawie, podkreśla, że dziś, aby odróżnić się od konkurencji, niezbędne jest ciągłe poszukiwanie pionierskich rozwiązań.

– Dla prawników Allen & Overy innowacyjność to ciągłe poszerzanie wiedzy i wychodzenie poza schematy. To także indywidualnie podejście do klienta i jego potrzeb –mówi mec. Pędzich.

A&O m.in. udostępnia specjalne serwisy internetowe, poprzez które można analizować wybrane zagadnienia prawne w różnych jurysdykcjach na świecie.

Adwokat Maciej Ślusarek podkreśla, że najczęściej stosowana innowacja to użycie nowoczesnych technologii.

– To istotny składnik firmy prawniczej, ale to tylko narzędzia. W Polsce po pierwszych ruchach innowacyjnych, takich jak świadczenie usług online czy dostęp do dokumentów klientów za pośrednictwem strony WWW, firmy prawnicze zrozumiały, że innowacyjność to także coś innego – mówi mec. Ślusarek.

Z kolei Joanna Sztandur, która doradza kancelariom m.in. w dziedzinie HR, zauważa, że ciągle większość nowatorskich rozwiązań polscy prawnicy podpatrują na Zachodzie.

– Tam rynek prawny rozwija się o wiele dłużej niż nasz, nic dziwnego, że pewne rozwiązania zostały już przetrenowane i częściej pojawiają się nowe – ocenia Sztandur.

Najbardziej innowacyjne kancelarie według „Financial Timesa"

1. Linklaters

2. Allen & Overy

3. Slaughter and May

4. Eversheds

5. Addleshaw Goddard

6. Pinsent Masons

7. Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom

8. Berwin Leighton Paisner

9. Freshfields Bruckhaus Deringer

10. Garrigues

Coraz częściej prawnicy się zastanawiają, jakie nowatorskie rozwiązania zaproponować swoim klientom. „Financial Times" nagrodził najbardziej innowacyjne kancelarie. Zwyciężyła Linklaters, który ma swoje biuro także w Warszawie, podobnie jak Allen & Overy, która znalazł się na drugiej pozycji. W Polsce działają także m.in. Weil, Gotshal & Manges – według „FT" najbardziej innowacyjna w prawie korporacyjnym, czy też DLA Piper – w obsłudze klienta.

Wizerunek w sieci

Pozostało jeszcze 88% artykułu
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Prawo w Polsce
Ponad pół tysiąca głosów na Nawrockiego przypisanych niesłusznie Trzaskowskiemu
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców