Reklama
Rozwiń

Częściej sięgamy po assistance

Ponad 1/3 Polaków deklaruje posiadanie pakietu usług assistance. Ubezpieczyciele rozszerzają ofertę i spełniają coraz to bardziej wyrafinowane życzenia klientów.

Aktualizacja: 09.01.2015 10:22 Publikacja: 09.01.2015 09:45

Ponad 1/3 Polaków deklaruje posiadanie pakietu usług assistance.

Ponad 1/3 Polaków deklaruje posiadanie pakietu usług assistance.

Foto: Fotorzepa/Adam Burakowski

Jeszcze w 2010 r. usługę assistance wykupiło 27 proc. z nas, w ubiegłym roku było to już 34 proc. Jej cena wynosi w zależności od wersji od 59 zł za rok w górę.

Z reguły dzwonimy w sprawie holowania auta – to aż 57 proc. zgłoszeń. Na drugim miejscu jest pomoc przy naprawie najróżniejszego rodzaju sprzętu radiowo-telewizyjnego i kuchennego (33 proc.), przed organizacją usług medycznych i pokrywaniem ich kosztów (31 proc.).

– Z roku na rok coraz więcej klientów korzysta z assistance domowego – mówi Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy w Europ Assistance Polska. – Jest to wynik zarówno coraz większej świadomości klientów, jak i rosnącej liczby produktów, głównie bankowych, do których dołączany jest assistance domowy. Warto wspomnieć, że zwłaszcza banki, chcąc wyróżnić swoją ofertę na rynku, coraz bardziej dbają o to, aby ich klienci mieli świadomość, że mają możliwość skorzystania z usług dodatkowych, m.in. assistance.

Coraz popularniejsze stają się również usługi concierge. Klienci najczęściej korzystali w 2014 r. z zakupu biletów na imprezy kulturalne i rezerwacji stolików w restauracjach. Sekcja concierge w zakładach ubezpieczeniowych miała również sporo zleceń w związku z mistrzostwami świata w piłce nożnej. Z tej okazji uruchomiona została specjalna usługa BRAZYlinia 2014. Można było uzyskać informacje o dostępnych środkach komunikacji i optymalnych połączeniach do Brazylii, gdzie odbywały się rozgrywki. Klienci za pomocą serwisu korzystali również z informacji o hotelach i atrakcjach turystycznych w tym kraju.

W 2014 r. przybyło usług medycznych w ramach assistance. Klienci zmagający się z chorobami przewlekłymi mogli skorzystać z pomocy w razie pogorszenia stanu zdrowia. Z kolei w ramach pakietu MedKonsultacja jest możliwość skonsultowania diagnozy z niezależnym lekarzem, a nawet weryfikacji proponowanego planu leczenia.

– W ubiegłym roku zauważyliśmy też wzrost popularności programów ubezpieczeniowych dla zwierząt domowych – dodaje Nadzikiewicz.

– W 2014 r. wzrosło wykorzystanie assistance dla auta, domu i pomocy medycznej w kraju i za granicą – mówi Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance. W 2015 liczy na większy wzrost.

Ubezpieczenia
Zgrzyt na linii zarząd PZU - skarb państwa. Spółka wypłaci sowitą dywidendę
Ubezpieczenia
Zmiana za sterami PZU Życie
Ubezpieczenia
Szefowa LINK4 odchodzi ze stanowiska. Oficjalnie: Chęć realizacji nowych wyzwań
Ubezpieczenia
Uniqa: Europa Środkowo-Wschodnia ma ogromy potencjał. Wydatki na polisy rosną
Ubezpieczenia
Koniec wojny cenowej na rynku OC, ale rośnie liczba przestępstw
Ubezpieczenia
Mocno rośnie wartość wykrytych wyłudzeń „na zgon”