Jeszcze w 2010 r. usługę assistance wykupiło 27 proc. z nas, w ubiegłym roku było to już 34 proc. Jej cena wynosi w zależności od wersji od 59 zł za rok w górę.
Z reguły dzwonimy w sprawie holowania auta – to aż 57 proc. zgłoszeń. Na drugim miejscu jest pomoc przy naprawie najróżniejszego rodzaju sprzętu radiowo-telewizyjnego i kuchennego (33 proc.), przed organizacją usług medycznych i pokrywaniem ich kosztów (31 proc.).
– Z roku na rok coraz więcej klientów korzysta z assistance domowego – mówi Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowy w Europ Assistance Polska. – Jest to wynik zarówno coraz większej świadomości klientów, jak i rosnącej liczby produktów, głównie bankowych, do których dołączany jest assistance domowy. Warto wspomnieć, że zwłaszcza banki, chcąc wyróżnić swoją ofertę na rynku, coraz bardziej dbają o to, aby ich klienci mieli świadomość, że mają możliwość skorzystania z usług dodatkowych, m.in. assistance.
Coraz popularniejsze stają się również usługi concierge. Klienci najczęściej korzystali w 2014 r. z zakupu biletów na imprezy kulturalne i rezerwacji stolików w restauracjach. Sekcja concierge w zakładach ubezpieczeniowych miała również sporo zleceń w związku z mistrzostwami świata w piłce nożnej. Z tej okazji uruchomiona została specjalna usługa BRAZYlinia 2014. Można było uzyskać informacje o dostępnych środkach komunikacji i optymalnych połączeniach do Brazylii, gdzie odbywały się rozgrywki. Klienci za pomocą serwisu korzystali również z informacji o hotelach i atrakcjach turystycznych w tym kraju.
W 2014 r. przybyło usług medycznych w ramach assistance. Klienci zmagający się z chorobami przewlekłymi mogli skorzystać z pomocy w razie pogorszenia stanu zdrowia. Z kolei w ramach pakietu MedKonsultacja jest możliwość skonsultowania diagnozy z niezależnym lekarzem, a nawet weryfikacji proponowanego planu leczenia.