Lawina skarg na ubezpieczenia elektroniki

Pierwszy pełny rok działalności rzecznika finansowego pokazał, jak potrzebna była ta instytucja. Eksperci rzecznika przyjęli ponad 19,5 tys. wniosków o interwencję i postępowanie polubowne.

Aktualizacja: 10.04.2017 20:55 Publikacja: 10.04.2017 20:03

Foto: Flickr

Rzecznik finansowy podsumował swoje działania w 2016 roku. Większość skarg, która do niego wpłynęła, bo aż 13 tys., dotyczyła działalności ubezpieczycieli, a 4 tys. wniosków – sektora bankowo-kapitałowego. Aż 2388 dotyczyło nowej formy pomocy rozwiązywania sporów w ramach postępowania polubownego. Tu również dominujące (79 proc.) okazały się sprawy związane z ubezpieczeniami.

– Widać, że klientom zależy na szybkim i tanim rozwiązaniu ich problemów. Liczymy, że instytucje finansowe będą chętniej wykorzystywały taką możliwość uniknięcia sporu sądowego – mówi Paweł Zagaj, zastępca rzecznika finansowego, nadzorujący Wydział Pozasądowego Rozwiązywania Sporów.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ubezpieczenia
Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU w 2024 r. Nowa strategia bez zmian. Ważą się losy banków
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem